Asus GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), N6600/TD/256MB Review

djkorpo 11 april 2006, 1.004 views

Asus GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), N6600/TD/256MB

Pluspunten

• Goeie prestatie voor de prijs
  • Lekkere core voor de overklok!
  • Purevideo
  • DVI

Minpunten

• Slecht overklokbaar geheugen

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb sinds 2 maanden deze kaart in mijn bezit en vond het nu wel eens tijd om er een survey over te schrijven. Ik gebruik de videokaart op een DFI Infinity NF2 ultra 400 plank icm met een Sempron 2800+ @ 2,1 ghz en een reepje 512 mb geheugen.

Waarom deze kaart?

Ik had een niet al te groot budget tot mijn beschikking en wilde wel weer eens een nvidia kaart. Hiervoor gebruikte ik namelijk een Radeon 9550GE.

Waarom Asus?

Ik heb tot nu toe altijd al mijn videokaarten van Asus gehad omdat ze niet de duurste zijn en ik er goeie ervaringen mee heb.

Overklokbaarheid.

Momenteel heb ik de core van 300 naar 430 wat een max temp van 47 graden geeft onder full load. Op een een of andere manier vertrouw ik deze temp niet maar ik heb nog geen problemen ondervonden. Het geheugen wil met de standaard progs niet harder dan 550 maar met powerstrip zou ik verder kunnen gaan. Ik weet alleen niet wat ik van het geheugen kan verwachten.

Koeling

Ik gebruik de standaard koeling van de kaart en moet toegeven dat dit een zeer stil fannetje is! Ben er zeer tevreden over!

De verpakking

In de verpakking vonden we de nodige drivercd met daarop nog wat Asus software voor de temps en de clockspeeds, een cdtje met de handleiding, een quick setup guide en een dvi adapter.

Het installeren

Dit ging vrij gemakkelijk. Oude kaartje eruit, nieuwe erin. Ik heb voor de zekerheid voor deze kaart een nieuwe voeding gekocht. Mn systeem draait nu met een sharkoon 350 voeding. Wat ik wel altijd irritant vind van nvidia kaarten is dat je soms de drivers wel 2 tot 3 keer moet installeren voordat hij ze eindelijk is pakt.

Beeldkwaliteit

Ik ben zeer tevreden met het beeld wat deze kaart naar buiten pompt. Ik heb de digital vibrance ietjes openstaan voor net iets fellere kleuren. Tevens zijn er eindelijk drivers die met purevideo kunnen werken en ik moet toegeven dat dit echt een wereld van verschil is bij het afspelen van HD filmpjes. Eerst had ik uiteraard bijna 100 procent cpu load, nu is dat nog nieteens 55 procent. En wat een beeldkwaliteit dat hdtv! Ik draai dan wel niet de resolutie ervoor maar het ziet er alsnog supergelikt uit!

Benchmarks

Ik heb alleen maar een benchmark met 3dmark03 gedraait omdat 05 niet echt een plezier is om naar te kijken :D. De score die ik heb behaald met alleen de overklok op mijn videokaart is 6109. Dat is toch best redelijk al zeg ik het zelf!

Driver ondersteuning.

Ik gebruik zoals altijd de laatste nieuwe van nvidia en heb nog nooit iets te klagen gehad!

In game prestatie

Momenteel speel ik alleen maar Trackmania Nations op 1024*768 @ 100hz met 4XAA en het meeste op high. Dit loopt echt als een trein!

Kortom, weinig geld? AGP? Kopen die kaart!

Heb jij ook een Asus GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), N6600/TD/256MB?

Sempron 2800+ @ 2,1 ghz en een reepje 512 mb geheugen.

Is hier redelijk mee te gamen.
Ik bedoel is dat niet een bottleneck ?

Ik ben er toch wel benieuwd naar wat die doet in 3dmarks2005 en misschien ook nog wel 2006.
Wil wel eens zien hoe hij zich staande houd .

Ok het is geen plezier om naar te kijken maar voor je survey had het wel leuk geweest toch ?

Voor de rest duidelijke en nette survey. ;)
Ik heb een Sempron 2600 @ 2200 ghz maar voordat ik hem overclockte draaide hij ook prima met m'n 6600 GT. ik haalde
3000 punten met 3d mark 05
Ik lees regelmatig dat de meeste 6600 GT's 3000 punten halen in 3D mark 05 en Ik kan dus niet echt spreken over een CPU bottleneck

Nu ik me proc dus 20 % heb overgeclockt haal ik 1315 punten in 3D mark 06 wat voorheen 1290 was :P
Nou dat is echt een hele mooie score hoor.
En wat zijn je instellingen die je draaid onder 3dmarks 2005/2006 ?
Of draai je gewoon standaard ?
Voor een neef van mij heb ik een LeadTek 6600GT Extreme edition overclocked... deze haalt 4400 punten in 3dmark2005
heb een 6800le draait al 1,5 jaar op 16x6 de rest gewoon stock (300/700) haalt 5000 in 3dmark 05 en is ook zelfde prijs klasse
@freek

Ik draai inderdaad de standaard instellingen inderdaad voor alle 3dmarks.Als er inderdaad gehoefte aan is dan kan het geen kwaad om de medetweaker blij te maken met een 05 score :)