Eizo FlexScan L778 (19", 16ms, D-sub/DVI-D, Zwart) Review

ardana 9 juni 2008, laatste update op 9 juni 2008, 1.750 views

Eizo FlexScan L778 (19", 16ms, D-sub/DVI-D, Zwart)

Pluspunten

• compleet
  • hoge kwaliteit
  • 5 jaar all-in-garantie
  • 3 jaar zero-dead pixel garantie

Minpunten

• prijs

Het scherm zelf is kwalitatief heel goed (zoals bekend), net als de behuizing, scherm is goed kantelbaar en instelbaar. Helaas kan 't scherm niet heel hoog ingesteld worden, ik ben heel klein, dus ik heb er geen last van, maar ik den dat als je langer bent dan 1.80, je iets onder de monitorvoet moet zetten om te zorgen dat hij op de juiste hoogte is.

De knopjes onder het scherm vind ik persoonlijk wat klein, veel en niet snel "blind" te bedienen. Ik heb geen zwarte, maar een zilveren (past beter bij de rest), het is en blijft zilverkleurig-plastic, geen aluminium-look. Ik stoor me er niet aan, maar wellicht anderen wel.

Het geluid is voor ingebouwde boxen erg goed, maar zeker voor muziek, films en indien er geluid uit de omgeving is, gebruik ik een 2.1 (Z-2300 THX) set. Maar voor lan-parties is het geniaal: je hebt genoeg aan deze boxen voor de meeste zaken en er zit een fatsoenlijke koptelefoonuitgang in het scherm. De doos waarin 'ie geleverd wordt is wel groot, en dus niet echt handig voor lan-parties.

De monitor werd zeer compleet geleverd, d.w.z. inclusief DVI kabel, VGA kabel, USB-monitor kabel, drivers en geluidsverlengkabel.

Kortom, een zeer complete, hoogwaardige en veelzijdige monitor, met maar 1 nadeel: de prijs.

Update april 2008:
Na twee jaar prettig (en intensief) gebruik bleek dat 't scherm redelijk stuk was: er zat continue een paar groene lijnen in beeld en het scherm leek niet meer dan 256 kleuren weer te geven. Omdat de garantie vanuit de winkel verlopen was (en ik de bon niet makkelijk kon vinden), heb ik Eizo zelf gebeld. Nadat ik mijn probleem had omschreven, vroeg de persoon wat het serienummer was. Deze stond op de achterkant van de monitor. Eizo heeft me, met UPS, binnen 3 dagen een nieuwe doos toegestuurt, met gebruiksaanwijzing hoe ik de monitor kon opsturen: UPS bellen, afhaal afspraak maken en klaar. Dit bleek ook echt zo te zijn en na +/- 3 weken had ik weer een gerepareerde monitor in huis.

Al met al een dikke pluim voor Eizo. Ondanks dat de monitor redelijk snel stuk is gegaan, heb ik niets dan lof voor de service en heb ik graag een meerprijs hiervoor over.

Heb jij ook een Eizo FlexScan L778 (19", 16ms, D-sub/DVI-D, Zwart)?

Leuke review!

Veel informatie over dingen die niet uit de specificaties te vinden zijn.

Wat meer info over (subjectieve) beeldkwaliteit (snelheid, film/game-prestaties etc.) was niet verkeerd geweest (en is nog altijd welkom natuurlijk).
"3 jaar zero-dead pixel garantie"

sinds wanneeer heeft Eizo dat?