Cooler Master E1U-N7BCC-03 (Socket 478/754/940/939) Review

Sorcerer8472 9 april 2006, 491 views

Cooler Master E1U-N7BCC-03 (Socket 478/754/940/939)

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie, niks bijzonders te melden verder.

Minpunten

• Levensduur is circa 1 - 1.5 jaar: daarna erg groot uitvalspercentage wegens kapotte fan (draait helemaal niet of heel langzaam).

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 3
Ik heb nu al meerdere van deze koelers gehad, en ze zijn allemaal doodgegaan: fan doet het gewoon niet meer. Ik vind dat je van een serverkoeler (want dit is toch eigenlijk wel een doe het zelf-serverkoeler) beter mag verwachten.

Voor de rest is het ding prima trouwens: alleen raar dat de fan verstopt zit onder een plastic kapje (airflow, maar onhandig dat je hem niet kunt zien draaien: kun je alleen 'voelen' door je vinger op het ijzeren dingetje bovenop te zetten). Koelt niet uitzonderlijk goed, maar gewoon redelijk.

Ding heeft onder normale omstandigheden in een 1u server gedraaid (een devbak gelukkig, dit ding wil je NIET in een productiebak!): 3 overleden nu (van de 4). Eens kijken of Thermaltake het langer overleeft...

Normaalgesproken schrijf ik geen surveys omdat ik niet het gevoel heb veel te kunnen toevoegen wat nuttig is voor users. Hier wil ik toch echt even waarschuwen: don't do it :+ (datum ingebruikname kan ook wat eerder zijn geweest, februari 2005 ofzo, niet veel eerder dan dat in ieder geval)

Heb jij ook een Cooler Master E1U-N7BCC-03 (Socket 478/754/940/939)?