Ahanix D.Vine 5 (ATX, 300W, Zilver) Review

Nakebod 9 april 2006, 1.022 views

Ahanix D.Vine 5 (ATX, 300W, Zilver)

Pluspunten

• LCD Display
  • Persoonlijk: Looks
  • Prijs (Stuk goedkoper dan Dign)

Minpunten

• Stekkertjes in molex zaten erg los
  • Te felle blauwe led
  • Parallele aansturing display

Kwaliteit voeding Score: 3
Deze kast heb ik na een lange tijd zoeken, vergelijken, bekijken en nog meer zoeken gekocht bij iComputers.

Het design van de kast is precies wat ik van een HTPC verwacht.
Simpel, strak, en niet teveel knoppen.
Het materiaal van de behuizing is prima in orde. Een stevige kast. Dit komt waarschijnlijk mede door de omgebogen hoeken aan de binnenkant, waardoor je extra stevigheid creŽert.
Waar ik minder positief over ben, zijn de molex stekkers. De pinnetjes zaten zo los in de molex stekker, dat ze eruit gedrukt werden bij het aansluiten. Dit is echter een probleem die ik in geen enkele andere review ben tegen gekomen, dus het zal wel een incidenteel probleem zijn.

Het geluidsniveau is redelijk goed.
De voeding (Er zit een 300 watt matx voeding in, maar deze wordt niet altijd meegeleverd!) is stil.
De 2 fans achterin, beide 60mm, zijn niet geheel stil. Dit komt door het kleine formaat.

Een nadeel die ik tegen kwam, was de CPU cooler.
Normaal is dit geen probleem, maar met de Zalman 6000-CU die ik gebruik wel. Daarvan moet namelijk de houder van de fan bevestigd worden aan de behuizing, over de "PCI" sloten heen. (Zie hier
Deze constructie is net iets te hoog voor mijn CPU cooler.
Dit heb ik via creatief denken, met Mechano kunnen oplossen. (Wie kent het niet? :P )

Voor het display gebruik ik de nieuwste LCDSmartie. Deze software is beter dan standaard meegeleverde software.

Heb jij ook een Ahanix D.Vine 5 (ATX, 300W, Zilver)?

Zie niet eens een foto...