Synology DS120j (zonder harde schijven)

Synology DS120j (zonder harde schijven) Review

janr1966 30 juni 2020, laatste update op 30 juni 2020, 383 views Product gekocht

Synology DS120j (zonder harde schijven)

Recht toe recht aan NAS voor simpele taken. In gebruik als remote backup-NAS

Pluspunten

• Functionaliteit
  • DSM Software

Minpunten

• nog niet ontdekt

Deze DS120j gekocht tbv remote locatie tbv backup.

Voorzien van een weinig gebruikte 1TB WD Re1 schijf welke ik nog had liggen.
Het is niet het snelste NAS, maar voor een huis tuin en keuken NAS voldoet het perfect.

NAS wordt voornamelijk ingezet voor remote backup van het "thuis" Nas en deels als laptop backup te plekke (welke dan weer naar mijn eigen NAS gaat als extra backup) .

Inregelen van de backups over en weer (mbv Hyperbackup en rync) was even wat uitzoekwerk (quickconnect en synology.me gebruikt). Aan beide kanten een netwerkpoort forwarden was wel nodig.
Maar nu werkt het als een zonnetje.

Kortom: zeer tevreden met deze oplossing.

Heb jij ook een Synology DS120j (zonder harde schijven)?