Arctic Cooling ATi Silencer 5 ARC-ATI-5 (Rev. 2) Review

TIGER79 7 april 2006, 563 views

Arctic Cooling ATi Silencer 5 ARC-ATI-5 (Rev. 2)

Pluspunten

• prijs
  • prestatie
  • installatiegemak
  • koelperformance

Minpunten

• kan er zo snel geen enkele bedenken.

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Deze grafische kaart koeler gekocht nadat ik erachter kwam dat de gpu temperatuur stressed tegen de 100 graden aan liep met mijn X800XT kaartje. Dit had dan als gevolg dat de temperatuurgestuurde koeler altijd op max toeren draait tijdens het spelen van spelletjes, en deze is zeer goed te horen.
Eerst ff wat reviews gelezen op het net en ze waren allemaal wel positief over deze koeloplossing, daarom viel de keuze hierop. Ook de prijs was van invloed aangezien de Zalman oplossing veel duurder is. Deze Arctic Cooling is 16 euro tegen de 21 van de Zalman VF700-CU.

Compatibiliteit & Installatiegemak
Op mijn kaart paste deze koeloplossing perfect (Sapphire X800XT PCI-E). Enige kleine nadeel was dat op 2 van de 4 geheugenchips de koelpasta-stickers niet de hele geheugenchip bedekken aangezien ze net iets te links en hoog zitten. Aangezien de geheugenchips eerst helemaal niet gekoeld werden lijktme dit niet al te erg.
Installatie verliep vlekkeloos en binnen 10 minuten was de kaart weer klaar voor inbouw :D

Geluidsproductie :
Tja, het is praktisch onhoorbaar. Ik zit op zo'n meter van mijn kast en ik hoor nu niets ook tijdens het gamen ! Hier doe ik het voor :D

Koelvermogen :

Mijn systeem :
-Intel pentium 530 (Prescott, dus een lekkere heethoofd !)
- Zalman 7700-CU koeler
-1 gig geheugen OCZ PC500 Gold Edition
- 2 7200 toeren schijven
- DVD brandertje
- Alluminium midi kast met 6 coolers

Ok ff systeemspecs aangegeven om een idee te geven van de warmteproducite...
Hierbij de cijfers :

CPU : 55
Case : 32
PSU : 44
ATI : 48

Met maximale koeling bedoel ik dat alle 6 de kastkoelers op max voltage lopen (12 V) en de CPU koeler op 1800rpm
Minimale koeling is wanneer de kastkoelers op 7V draaien en de CPU koeler op 1200rpm

Conclusie :
Ben zeer tevreden met de aankoop !

Heb jij ook een Arctic Cooling ATi Silencer 5 ARC-ATI-5 (Rev. 2)?

52 graden minder nu met deze koeler??
Lijkt me dat je vorige koeler kaduuk was.
koeler draaide goed, als je reviews op het net kijkt waren temps van rond de 80 normaal...
er zat heel wat stof op dus daarom dat het hoger was dan dat standaard getal...