Canon Pixma MP170 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB 2.0) Review

DaVunz 7 april 2006, 538 views

Canon Pixma MP170 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB 2.0)

Pluspunten

• Drukt helder en snel af. Boven verwachting eigenlijk.
  • Redelijk stil.

Minpunten

• Klein nadeel is dat als je op gewoon papier afdrukt (in kleur) , de printer nogal veel inkt lust.

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 3
Heb deze printer nu een paar weken,en ben tevreden,en dat ben ik niet snel! Afdrukken op 10 x 15 zijn beter dan bij vorige (HP)
Alleen is het print programma zo uitgebreid dat je even moet zoeken naar de juiste instellingen.
Voordeel is dan wel weer dat je een Alias kan maken met bepaalde standaarden. Printer heeft ook geen vervagingen in afdruk,wat ik van mijn vorige HP wel gewend was. Als er dan meerder vellen op elkaar lagen, gaf het onderste vel af op die erboven. Was vroeger niet zo heel erg onder de indruk van Canon,maar ben om. Als deze het begeeft,of ik weer iets leuks zie en met deze iemand blij maak,wordt het waarschijnlijk weer een Canon!
Nu alleen nog vervangbare cartridges vinden.

Maar is zeker een aanrader gezien prijs/kwaliteit!

Heb jij ook een Canon Pixma MP170 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB 2.0)?

Vind jij ook dat de opstarttijd van de printer (dus van uit naar aan) nogal lang is? Nu weet ik niet hoe het bij andere (merken) printers is, maar ik vond dit toch wel opvallend. Het is niet echt irritant, maar als je 'ff' snel een documentje wilt afdrukken, moet je lange tijd wachten, ik heb het niet getimed, maar ik denk richting the 30 seconden.
Mijn MP150 is ook wel wat langzaam bij het opstarten/aanzetten. Die 30 seconden duurt het inderdaad wel.

Ikzelf vind het niet vervelend, zeker niet aangezien dat ong. het enige nadeel is aan de printer.

Wat ik wel jammer vind is dat er nog geen alternatieve cardridges op de markt zijn.
Tja, nieuwe type cartridges he ;) Duurt nog wel een tijdje voordat die op de markt zijn.
Ja dat begrijp ik. Gelukkig zijn de originele van Canon niet eens zo duur (ben lexmarkprijzen gewend) :)