Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

AC Ryan Playon! HD Review

guhaNewbie 22 juni 2010, laatste update op 22 juni 2010, 1.550 views

AC Ryan Playon! HD

Pluspunten

• degelijke bouw
  • goed afstandsbediening
  • mooie features (althans op papier)

Minpunten

• veel bugs die maar niet opgelost geraken
  • valse beloftes (audio passthrough)
  • geen firmware updates meer
  • geen support (via forum) meer

Geluidskwaliteit Score: 3
De Playon!HD was een veelbelovend product. Degelijk gebouwd, goede afstandsbediening doch .. vol met bugs. De eerste maanden was de support nog goed (vaak firmware releases) maar echtere verbeteringen kwamen er niet. De YAMJ functie werkt nog steeds niet naar behoren en er zijn HDMI problemen met veel TV toestellen. Ook de beloofde geluidsopties zijn er nog steeds niet. De laatste maand komen er geen firmware upgrades meer en zwijgt de supportstaff als een graf: er komen geen reacties meer op het eigen forum. Zeer jammer, dit had een mooi product kunnen worden, nu zeker af te raden.

Heb jij ook een AC Ryan Playon! HD?

Reviews door de redactie

geen firmware updates meer? Die zijn er genoeg! Of daarmee alle problemen worden opgelost is een andere vraag. De Playon HD is een prima film/video player, maar multimedia is meer dan alleen video.

Ik ben zelf afgeknapt op de problemen met internet radio, favourites worden door elkaar gegooid, soms werken de zenders een paar weken niet omdat Shoutcast iets veranderd heeft (??). Dit probleem speelt al meer dan een half jaar, is nooit opgelost. Ik heb sinds kort een Xtreamer, het gekke is dat de Xtreamer hier helemaal geen last van heeft. Je hebt sowieso veel meer keuze (20.000 stations).

Daarnaast is het heel jammer dat je geen internet video kan kijken, iets wat wel degelijk hardware technisch kan maar nooit is ge´mplementeerd. Heel jammer!
Ik kan me vinden in de klacht in mijn nieuwe 46pfl9705 moest zelfs het moederboard worden vervangen nadat ik AC Ryan PlayOn! HD had aangesloten via HDMI. nu is die via Y/Pb/Pr OUT aangesloten.

PAS OP !
Is dit een review of een klacht? Erg kort, weinig info. Probeer wat uitgebreider alles te omschrijven..
@ mvdam: Ik ben het met je eens. Het ziet er meer naar uit dat het een klacht is, in plaats van een review.
De laatste firmware versie 4107 is eenvoudig te koppelen met de YAMJ installer, YAMJ is daarmee een fluitje van een cent. :)

Zijn de problemen die je aanstipt gebaseerd op eigen ervaring of een opsomming van wat je leest en hoort? Wat bedoel je met een matige beeldkwaliteit trouwens, aangezien de speler zonder problemen 1080p weergeeft.
Kan me totaal niet vinden in deze klacht, revieuw wil ik het niet noemen. Daarvoor biedt het geen informatie, beschik zelf ook over een playon HD met 1,5 tb schijf erin. Geen klachten en geen problemen met Hdmi kabel en tv. Op twee tv's geen probleem (panasonic plasma en philips lcd). Zie comment van vrijdag, over de YAMJ installer.
Zoals..?
...en er zijn HDMI problemen met veel TV toestellen.
En dit baseer je op je eigen ervaring? Hoeveel (en welke) tv-toestellen heb je getest? Wat waren je exacte bevindingen?
Ook de beloofde geluidsopties zijn er nog steeds niet.
Over welke beloofde opties heb je het precies? Waar wordt het beloofd?