Asus Vintage-AH1 (S939, Zwart) Review

Roland78 6 april 2006, 938 views

Asus Vintage-AH1 (S939, Zwart)

Pluspunten

• Goede specs.
  • Uigebreide upgrademogelijkheden
  • Spotgoedkoop
  • Stabiel en relatief stil (ligt aan configuratie)
  • Mooi

Minpunten

• Op Internet praat men over stabiliteitsproblemen, dus dat kan in sommige gevallen voorkomen

Ik was heel lang van plan om voor mijn volgende computer een mooie Shuttle barebone aan te schaffen. Toen het zover was, ging ik in de Pricewatch zoeken naar een goede prijs. Via die zoektocht kwam ik terecht bij de Asus Vintage-AH1 barebone. Ik zag de prijs en de specificaties en het woord Shuttle was direct vergeten. Voor ¤200 minder dan de gemiddelde Shuttle barebone kocht ik deze Asus met evenveel aansluitingen, meer uitbreidmogelijkheden en een acceptabel design.
Wat ik zo geweldig vind aan de Asus is de complete featureset. Ik zal even het één en ander opsommen:
Socket 939 op een ATi chipset met geïntegreerde graphics, PCI-e x16 en x1 slot, 2x PCI slot, PATA en SATA aansluitingen, 8 kanaals Azalia geluid, Gigabit LAN, 2x FireWire, 8x USB, 4 DIMM sloten en dan de gebruikelijke printer, muis, toetsenbord, koptelefoon en speaker aansluitingen. Het zit er allemaal in. De kast is aardig wat groter dan een Shuttle, maar zeker niet irritant groot (tussen mini- en miditower in).
Voor de ¤200 die ik bespaard heb ten opzichte van de Shuttle heb ik de geweldige GeForce 7600 GT gekocht. Samen met een Athlon64 X2 3800+, 2x 512MB geheugen en de Maxtor DiamondMax 10, 250GB (SATA-II, 16MB) heb ik een geweldig snel systeem dat werkelijk alle spellen zonder moeite op mijn TFT tovert (1280x1024). En dat voor ¤770 inclusief verzendkosten.
Het systeem is ook nog eens oer-stabiel in mijn geval. Ik lees op Internet wel eens andere verhalen, maar ik heb er geen last van. Inmiddels heb ik voor mijn moeder de volgende configuratie besteld: Asus Vintage-AH1, AMD Athlon64 3000+, 2x 512MB, Maxtor DiamondMax 10, 160GB (SATA-II, 8MB). Toetsenbord, muis en monitor heeft ze al, dus voor het luttele bedrag van ¤375 heeft ze een computer die snel, mooi, zuinig, stil en spotgoedkoop is.

Heb jij ook een Asus Vintage-AH1 (S939, Zwart)?