1 review

Specificaties 13,3" • 2560x1600 • 1TB • Overig - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Pro 2020 met Touch Bar, i5 2,0GHz, 16GB intern, 1TB (Qwerty) Spacegrijs Review

thechip 11 juni 2020, laatste update op 11 juni 2020, 895 views Product gekocht

Overstap gemaakt van een MacBook Pro 13 inch 2018 naar dit model. Reden was enigszins noodgedwongen. De MacBook Pro uit 2010 van mijn vrouw was nodig aan vervanging toe.

Pluspunten

• Toetsenbord
  • Snelheid
  • Speakers
  • Batterijduur

Minpunten

• Geen 14 inch
  • nog steeds bezels

Unboxing

Nee dit Skip ik zoals jullie wellicht in een van mijn andere reviews hebben gelezen heb ik hier helemaal niks mee. Ook het plastic trek ik er zo vanaf zonder te blinken ( stoer he 😊). De MacBook komt in een doos met minimale verpakking. Lader zit erin, kabel en wat stickers. Heb de Macbook eruit gehaald met de kabel en lader en de doos aan de kant gedaan.
Welk model moet ik kiezen 13 of 16?
Ik weet dat jullie hiermee zitten, talloze reviews op het net en YouTube bekijken. Het is ook niet makkelijk gemaakt door Apple. allerlei modellen en tegenwoordig heb je te maken met het base model en ga zo maar door. Waar je voorheen kon kiezen tussen een MacBook Air of een pro kun je nu zelfs kiezen tussen verschillende pro modellen. Afijn ik moest kiezen tussen de 13 inch pro en de 16 inch. Ik heb lang getwijfeld en ben ook naar de winkel toe geweest om ze naast elkaar te houden. De 16 inch is echt heerlijk qua werkruimte, mensen wat een genot is dat grote scherm zeg! Maar wat een apparaat, dik 2 kilo en echt groot, zeker als je de 13 inch erboven legt. Maar dat scherm is zo mooi fluistert de Apple engel mij toe. Oehh ja ik neem hem, nee niet doen hoor ik een ander stemmetje je gaat toch niet lopen sjouwen met zo een apparaat. De verkoper kijkt mij aan en zegt opeens je hebt toch een tijdje geleden een iPad Pro gekocht, gebruik je geen sidecar? Bamm en ik was eruit maar natuurlijk gewoon een 13 inch samen met de iPad Pro heb ik voldoende werkruimte! natuurlijk besef ik mij dat niet iedereen deze opstelling heeft maar voor mij perfect. Ik zou ook zonder Sidecar gekozen hebben voor de 13 inch. Portabiliteit is toch te belangrijk voor mij ik zit veel in meetings en sjouw dat ding overal mee naar toe.
13 inch pro of 13 inch pro?
Allright we hebben gekozen het wordt een 13 inch. Vervolgens kun je kiezen voor de ''instap'' 13 inch dit wordt ook wel het base model genoemd en de pro versie. Hier was ik snel over uit, heb gekozen voor de 13 inch met de pro versie. je krijgt er ten opzichte van de base versie de laatste generatie i10 processor, sneller werkgeheugen en een betere Graphics card. Heb gekozen voor 16gb met 1tb opslag en de i5 10th generation bij Yourmacstore ( geen reclame maar een prettige winkel die snel levert in mijn geval binnen 2 dagen) Met deze opstelling kan ik weer 10 jaar voorruit.
Eerste Indruk
Om eerlijk te zijn had ik er niet veel van verwacht, ik had een goede MacBook de pro 13 inch late 2018. Was hier tevreden over en was ook gewend aan dat toetsenbord. Mijn vrouw had een nieuwe laptop nodig haar MacBook Pro uit 2010 was echt aan vervanging toe. Over dat toetsenbord is overigens al veel geschreven en ik vond het persoonlijk allemaal wat overdreven. Maar ik kom hier volledig op terug oh wat een verademing. Ik vraag mij nu af hoe ik heb kunnen werken met dat ding. Terugkijkend heeft Apple gewoon echt een ontwerpfout gemaakt met de vorige generatie kliklaklik toetsenborden. De MacBook is verder fluiterstil maar heb hem ook niet gestrest. ik ga hier ook geen benchmarks posten ten eerste vind ik dat niks aan en ben ik er te lui voor. Macbook is aan het indexeren dat merk je aan de batterij maar dat zal na de indexatie ook wel goed komen. Nogmaals het toetsenbord is echt fenomenaal. Had ik dat al gemeld?

Een korte review wellicht maar mocht je nou op zoek zijn naar een 13 inch MacBook Pro dan kan ik je de 2020 van harte aanbevelen. Ik zal in de loop van de tijd de review aanvullen. Als je vragen heb stel ze gerust en constructieve feedback mag ook altijd!

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2020 met Touch Bar, i5 2,0GHz, 16GB intern, 1TB (Qwerty) Spacegrijs?