Belkin SCREENFORCE InvisiGlass Ultra(iPhone 11) Review

Eupeodes 10 juni 2020, laatste update op 10 juni 2020, 526 views Product gekocht

Belkin SCREENFORCE InvisiGlass Ultra(iPhone 11)

Met mijn iPhone 11 meteen deze screenprotector mee besteld. Montage was makkelijk en ook met screenprotector is gebruik telefoon makkelijk. Inmiddels een valtest gedaan met telefoon+glas, en de resultaten zijn zoals te verwachten: screenprotector kapot, telefoon ongeschonden

Pluspunten

• Makkelijk te monteren
  • Beschermt telefoon goed
  • Hindert bediening niet

Minpunten

• Je voelt het randje
  • Had een halve milimeter groter mogen zijn ivm lichtlekkage
  • Krasgevoelig

Op mijn vorige telefoons had ik altijd folie, bij aanschaf van mijn iPhone 11 besloten niet meer voor folie te gaan maar voor een glazen screenprotector. Ik heb er geen spijt van gehad.
Montage
De screenprotector wordt geheel compleet geleverd, dus met schoonmaakbenodigdheden en een mal om plaatsing goed te doen. Omdat mijn telefoon nieuw uit de doos kwam was schoonmaken amper nodig, plichtsgetrouw heb ik er een doekje overheen gehaald, maar eigenlijk geen idee waarom. Met de mal was het netjes uitlijnen van de screenprotector een klusje van niks.
In het gebruik
De screenprotector is precies even groot als het scherm, voordeel is dat de kans dat protector in de weg zit voor een case minimaal is, nadelen zijn de voelbare rand van de protector, en soms iets lichtlekkage langs de rand van de protector. De telefoon blijft uitstekend bedienbaar en ook op de beeldkwaliteit zag ik geen invloed. Vingerafdrukken zie je net zo goed op de protector als op het scherm, dus daarvoor hoef je het niet te doen
Eerste schade
Helaas had ik al binnen enkele weken de eerste schade te pakken, bij het in mijn broekzak steken heeft het metalen uiteinde van mijn riem een kras in de protector gemaakt. Dit was natuurlijk esthetisch jammer, maar beïnvloedde bruikbaarheid van telefoon in het geheel niet.
Valtest
Na ruim 8 maanden is mijn telefoon uit de zak van mijn fietsshirt gevallen en met het scherm omlaag op het terras terecht gekomen waar nog wat fijne kiezels lagen vanwege werkzaamheden aan het terras. Als een soort van Schrödingers kat lag mijn telefoon daar, was het scherm nog heel of was het kapot? Na oppakken zag ik meteen meerdere sterren en barsten. In feite was ik nu nog amper verder wat betreft weten hoe mijn scherm eraan toe was. Na voorzichtig afpellen van de screenprotector bleek de schade volledig in de screenprotector te zitten, mijn telefoon had geen krasje. https://tweakers.net/i/uR-Xb50X8aeqSQeUHe4CMqx5Gmk=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/429521/1JIUlu37xb3eFYe618VVRdv48SV4xXRupvqjGbwbBCLcYAUSto?f=620xauto
Al met al zou ik deze screenprotector dus zeker aanraden, de krasgevoeligheid is een dingetje, maar de bescherming is top, en voor de prijs van één keer je iPhone scherm laten vervangen kan je een behoorlijk aantal van deze protectors kopen. De nieuwe is dus onderweg en mag ik morgen op mijn telefoon plakken.

Heb jij ook een Belkin SCREENFORCE InvisiGlass Ultra(iPhone 11)?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite