Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) Review

Koen75 29 juni 2010, 345 views

Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)

Pluspunten

• Stabiel, minder CPU geheugen belasting door processen, goed werkende Aero

Minpunten

• Hoe kan het ook anders, de prijs

Stabiliteit Score: 4
Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Systeemeisen Score: 3
Hoewel al enige tijd uit, was de bouw van een nieuwe PC voor mij de reden om over te stappen van Vista naar Windows 7.

Vooral de trim-functie wilde ik graag gebruiken omdat in mijn nieuwe PC ook een ssd zit. Verder had ik al veel goede ervaringen van mensen gehoord.

Windows 7 lijkt voor mij veel op Vista, ik gebruik de 64 bit versie. Alle apparaten die ik gebruik werken zonder problemen, alle drivers worden goed geladen. Wel heb ik het idee dat er iets beter is nagedacht over hoe dingen werken, alles lijkt ook wel wat lichter te draaien.

Verder werkt aero erg goed, iets wat bij Vista nogal te wensen overlaat, en een heel deel van de onzinnege meldingen(weet u het zeker e.d.) is drastisch teruggebracht.

Hoewel ik de OEM versie heb gekocht, omdat ik toch voor een heel nieuw systeem ging vind ik het voor een besturings systeem toch nog redelijk prijzig. Ik zou 70 euro ook een mooie prijs vinden, en wellicht zijn dan meer mensen bereid gewoon te kopen in plaats van te downloaden, waardoor het niet eens minder opleverd voor MS.

Ik ben verder nog geen rare dingen tegengekomen, maar wie weet komen die nog....

• MSI 890 FXA GD-70
  • MSI 5850 twin-frozr
  • Intel x 25-m SSD
  • sony optiarc
  • Logitech G15
  • Logitech G9
  • Samsung 226 CW
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)?

Reviews door de redactie