Sweex OEM EX4 (ATX, 300W, Zwart) Review

Maurice Peemen 30 maart 2006, 452 views

Sweex OEM EX4 (ATX, 300W, Zwart)

Pluspunten

• 2xUSB aan voorzijde
  • Gewicht is erg laag

Minpunten

• Niet echt stevig
  • Lawaaierige voeding
  • Installatie gemak

Kwaliteit voeding Score: 3
De prijs van deze case springt gelijk in het oog dat is dan ook meteen het grootste pluspunt van deze case. De case ziet er aan de buitenkand ook netjes uit alleen aan de achterkand kan je wel zien dat het materiaal waarvan de kast gemaakt is vrij dun is en niet echt robust. Ook de lak aan de buitenkand van de kast is vrij kwetsbaar als je er iets tegen laat vallen heb je al snel een kras.

Het inbouwgemak is niet iedeaal maar wel degelijk uit te voeren zonder problemen. Er is genoeg ruimte voor Cd/Dvd drives en voor hard drives. Het materiaal waar je ze in schuift is opniew erg dun maar wel van juiste afmetingen dus niet zo'n probleem. Ook de schroef gaten waarin de busjes voor het moederbord gaan zien er niet al te stevig uit maar het is allemaal goed vast te zetten. Ik heb een micro-ATX moederbord geplaatst maar een gewoon ATX moederbord kan er ook in.

Ook aan de voeding merk je dat dit een case is voor erg weinig geld. Hij heeft precies genoeg aansluitingen voor 2 Cd/Dvd drives en 2 HD's en de overige connectors voor het Moederbord. Het systeem wat ik ingebouwd beb heeft niet veel vermogen nodig. Ik heb ook niks gemerkt dat ik vermogen te kort kwam. Ik kan moeilijk oordelen hoe dit zal werken bij een SLI opstelling, maar die hoort ook niet thuis in een buget kast. Een gewone opstelling met onboard video heeft geen problemen en dat is denk ik ook de doelgroep voor deze Case. Wat wel vervelend is is het feit dat de fan in de voeding vrij veel kabaal maakt maar ook daarvoor geld hetzefde dat dat gewoon niet kan voor deze prijs.

Verder zijn wel alle schroeven en busjes en isolatie ringentjes mee geleverd bij deze case dus je hoeft geen extra spullen meer aan te schaffen om alles in te bouwen. Wat een groots plus punt is is zijn de 2 USB aansluitingen aan de voorzijde van de Case deze zijn al bedraad dus het is alleen nog een kwestie van de headers op het moederbord aansluiten en het werkt en tegenwoordig heeft ieder moederbord deze connectors.

Heb jij ook een Sweex OEM EX4 (ATX, 300W, Zwart)?

ik heb de zelfde kast. en ook de zelfde ervaring.

alleen is heden de voeding doorgebrand. (had hem er al snel uitgehaalt, maar hij brande in een andere pc door) Die voeding is erg lawaaig. allleen ik wou een 'surfertje' met een AMDstemp. 2800+ van E240,- dus deze kast kwam wel goed uit.

Voor de prijs goed. alleen hadden ze het beter dikker kunen maken. en dan geen voeding erbij leveren