Fujitsu-Siemens Amilo M1437G (P-M 740; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home) Review

joggie 29 maart 2006, 511 views

Fujitsu-Siemens Amilo M1437G (P-M 740; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Pluspunten

• Duidelijk beeld
  • Snelle grafische kaart
  • veel geheugen
  • harde schijf
  • DVI uitgang
  • Toetsenbord
  • Touchpad
  • USB poorten
  • DVD brander

Minpunten

• Warmte behuizing
  • Accu duur

Ik heb deze laptop in oktober 2005 bij de Mediamarkt voor 1200,- euro gekocht.

Wat mij direct opviel was dat het beeld erg scherp en goed leesbaar was. Ik heb trouwens ook nog niks gesignaleerd wat op een dode pixel lijkt.

Er zijn volgens mij 2 nadelen aan deze laptop, en deze zijn de warmte en de accuduur.

De laptop wordt namelijk erg warm wanneer je hem langer gebruikt. Wanneer je dan ook nog eens het toetsenbord van je laptop gebruikt, kan het onprettig zijn (Het ligt er ook aan of je dat persoonlijk erg vindt ja of nee...).

De accu gaat bij normaal gebruik, surfen, word documentjes maken etc ongeveer 2,5 uur mee.

Bij zwaardere belasting zoals gamen of dvd kijken, haalt de laptop krap 2 uur.

Goed aan deze laptop vind ik de grootte van het RAM geheugen (1024 MB) en de grafische kaart (ATI x700 128 MB). Dit werkt lekker snel.

Heb jij ook een Fujitsu-Siemens Amilo M1437G (P-M 740; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)?