LG G6 Zwart

Specificaties 5,7" • 2880x1440 • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

LG G6 Zwart Review

Rens Boom 9 april 2020, 127 views Product gekocht

LG G6 Zwart

Uitstekende telefoon voor de prijs. Mooi scherm, prima accu, vlotte processor hij heeft het allemaal. De lg g6 heeft zelf een 3.5mm audio poort. Alleen wel jammer dat ik na anderhalf jaar gebruik er plotseling niet meer mee kan bellen.(defecte simcard-reader)

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Vlotte processor
  • Prima accu met Quickcharge 3.0
  • 3.5mm audio jack

Minpunten

• Lage kwaliteit simcard tray
  • Matige camera
  • Late systeem updates

Ruim anderhalf jaar geleden heb ik de lg g6 aangeschaft voor €325. De g6 is een uitstekende telefoon voor zijn prijs. Ik heb hem dan ook met plezier de afgelopen anderhalf jaar gebruikt.

De processor(SD 821) is al een wat oudere high-end processor van Qualcomm maar is nog vlot genoeg voor dagelijks gebruik en mobiele games.

De processor is gekoppeld aan 4gb werkgeheugen en 32gb opslag. Naar moderne standaarden is dit zeker niet veel maar met na het toevoegen van een sd kaart heeft dit nog niet tekortgeschoten.

Het scherm is naar mijn mening een van de beste eigenschappen van deze telefoon en ook de reden waarom ik zelf voor de g6 heb gekozen. Het scherm heeft een resolutie van 2880 bij 1440 pixels(qhd). In conbinatie met de goede maximale helderheid geeft dit een mooi beeld. Ook is het scherm niet al te groot met 5.7 inch.

Verder is de accuduur prima, is het design naar mijn mening ook prima(niet mooi en niet lelijk). De g6 heeft in ieder geval niet zon lelijke notch. Wat ook zeker een groot pluspunt is voor mij, is de aanwezigheid van een 3.5mm poort. Deze is bovendien ook nog gekoppeld aan een quad dac waardoor de audio kwaliteit via mijn oortjes(tin hifi t2) uitstekend is.

Bij dagelijks gebruik heb ik maar twee nadelen gevonden. De eerste is de camera. De kwaliteit van de fotos is niet goed te noemen zeker niet in een donkere ruimte. Als je per sé een telefoon met goede cameras wilt kan je beter een andere kiezen. Wel welkom is de groothoeklens op de achterkant van het toestel.

Het tweede en grootste nadeel dat ik heb ondervonden is het feit dat de simcard tray(zie de foto) van enorm slechte kwaliteit is. Het is gemaakt van dun plastic en is daardoor enorm fragiel.
Bij mij is deze dan ook in meerdere stukken gebroken die in de telefoon vast bleven zitten. Deze heb ik er tevergeefs uit proberen te peuteren. Ook bij de lokale gsm shop kunnen ze het niet verwijderen zonder de sim sensor te beschadigen. Daarnaast is het opsturen naar lg ook geen optie omdat dit onderdeel niet onder de garantie valt en ze waarschijnlijk een paar honderd euries vragen om het te repareren. Nu zit ik dus opgescheept met een telefoon die prima werkt, maar waarmee je niet kan bellen!

Alles bij elkaar is de lg g6 een goede keuze. Hij is vlot (genoeg), heeft een uitstekend scherm, prima accu en een 3.5mm poort:). De camera is matig maar ook geen prioriteit voor mij. Al met al een prima keuze als je voorzichtig bent met de simcard tray en bereid bent het risico te lopen om met een telefoon opgescheept te komen zitten waarmee je niet kan bellen.

Heb jij ook een LG G6 Zwart?