Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch USB hard disk box for IDE hard disk Review

fraggertje 9 juni 2010, laatste update op 9 juni 2010, 658 views

Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch USB hard disk box for IDE hard disk

Pluspunten

• Geen

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit
  • Flinterdun materiaal behuizing, zeer kwetsbaar
  • Controller niet betrouwbaar, data verdwijnt na enkele malen gebruik op ander systeem!

Ik wil even iedereen waarschuwen voor dit wanproduct!

Ben er nu verschillende tegengekomen.
Eentje bij een klant (niet door mij geleverd), stond daar voor de backup. De drive stond aan maar het station werd niet herkend door Windows. Na een keer aan en uit zetten werkte het opeens weer...

Deze klant wilde eenzelfde model (met dezelfde netspanningsadapter) dus ik mijn goede wil getoond en dezelfde behuizing besteld. Het pakket zit slecht in elkaar, slecht afgewerkt, uitstekende onderdelen op de print die je kunt beschadigen met plaatsen van de harddisk, voedingsconnector zit ondersteboven en de harddisk is niet goed te plaatsen.
Eerste keer aanzetten -> disk werd niet herkend
Tweede keer aanzetten -> De disk werd door Windows herkend en ik kon m formatteren. Als test wat data gekopieerd. Daarna aangesloten op een andere PC en de volledige partitie met alle data was weg. Dit enkele malen opnieuw geprobeerd en geconstateerd.

BLIJF WEG van deze rommel. Ik heb een vergelijkbaar model gekocht van Sitecom en deze is veel beter.

P.S. Ik heb getest met Western Digital 500GB IDE WD5000AAKB.
P.S.2 Ik heb in het verleden ook ooit een Conceptronics CHD3SU gehad, ook met soortgelijke problemen!

Heb jij ook een Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch USB hard disk box for IDE hard disk?

Ik heb met deze alleen het probleem gehad dat het er zomaar mee stopte.. tot 2 keer toe..
1 positief punt! Hij is lekker goedkoop :)