Sony Wireless 7.1 Headset (Gold Edition)

Specificaties Bluetooth met USB en 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Sony Wireless 7.1 Headset (Gold Edition) Review

linksquest 16 maart 2020, laatste update op 27 maart 2020, 1.150 views Product gekocht

Sony Wireless 7.1 Headset (Gold Edition)

Ik zelf ben zeer te spreken over de PlayStation Gold Wireless Stereo Headset 2.0, hij doet precies dat waar ik hem voor gekocht heb, en het geluid heeft mijn verwachtingen zelfs overtroffen. Hij zit comfortabel, ook met de bril op. Lees ook mijn volledige review.

Pluspunten

• 7.1 Virtual Surround Sound
  • Volume is prima
  • Zit confortable
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Gaat lang mee op een accu

Minpunten

• Microfoon niet de beste
  • USB dongel nodig

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 5
Gaming headset hebben we in allerlei soorten en maten, de een is nog uitgebreider dan de ander of heeft net weer die ene extra functie. Ik zelf heb voor de Playstation 4 gekozen voor de PlayStation Gold Wireless Stereo Headset 2.0, en in deze review ga ik daar wat over vertellen.

Ik ben persoonlijk nooit iemand geweest die honderden euro’s uitgeeft aan een headset, maar toen ik besloten had om een fatsoenlijke te kopen voor de Playstation 4, ben ik voor de PlayStation Gold gegaan, daar heb ik €80,00 voor betaald op de dag dat ik hem gekocht heb. Ik moet zeggen ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van deze headset, het zit niet alleen comfortabel, maar heeft ook nog eens mooi geluid, en je kunt met vrienden praten zonder dat er een microfoon voor je mond hangt. De accu is redelijk snel opgeladen en gaat best lang mee, ik heb meerdere avond gespeeld zonder dat ik hem heb hoeven opladen. Dit is zeker mooi meegenomen aangezien hij draadloos is.

7.1 Virtual Surround Sound

Deze headset levert maar liefst 7.1 Virtual Surround Sound tijdens het game, dat natuurlijk fantastisch klinkt. Toen ik hem de eerste keer gebruikte wist ik niet wat me overkwam, ik was in het verleden alleen aan het TV geluid gewend, dus een 7.1 geluid direct bij mijn oren is gewoon prachtig. Ik hoorde bij The Last of Us klikkers op een bepaalde afstand al aankomen, iets dat ik met het gewone TV geluid niet zo goed hoorde. Je kunt heel makkelijk de volume bepalen via de knoppen op de Headset, en dat werkt gewoon prima. Kortom, over het geluid kan niks slechts zeggen.

Confortable

Ik zelf moet tijdens het gamen een bril dragen, en heb wel eens headsets gehad die niet handig waren met een bril. Met deze Sony heb ik daar geen enkel probleem mee gehad, en daar ben ik wel blij mee. Buiten de bril vind ik hem ook prima op mijn hoofd zitten en kan hij heel makkelijk in grote ingesteld worden. Ook hierop niks slechts over te zeggen.

Microfoon

De microfoon is prima in orde, en doet wat hij moet doen, maar als je veel met vrienden online doet spelen dan kan deze minder goed klinken, doordat hij niet direct voor je mond zit, kan het zo zijn dat je veel omgevings geluid mee pakt. Voor iemand net als ik wat af en toe op teamspeak zit is deze prima, maar voor mensen die dagelijks wedstrijden spelen is deze op microfoon functie misschien niet aan te raden.

Verbinding

Ondanks dat deze headset draadloos is, kan hij ook via de 3.5mm aansluiting gebruikt worden, een verbindingskabel zit er natuurlijk bij. Voor draadloos te verbinden moet je gebruik maken van de USB dongel die erbij geleverd word, via Bluetooth is helaas niet mogelijk.

Conclusie – Prima Headset

Ik zelf ben zeer te spreken over de PlayStation Gold Wireless Stereo Headset 2.0, hij doet precies dat waar ik hem voor gekocht heb, en het geluid heeft mijn verwachtingen zelfs overtroffen. Hij zit comfortabel, ook met de bril op. Het enige jammere is dat je perse moet verbinden met een USB dongel, want deze steekt op de Playstation 4 (release model) helaas altijd aan de voorkant uit, voor de rest een prima headset.

Heb jij ook een Sony Wireless 7.1 Headset (Gold Edition)?

Dank voor je uitgebreide review! Ik zie wel dat je Conform en Comfort door elkaar gebruikt; misschien iets om nog even aan te passen om hem NOG beter te maken.
Bedankt voor je reactie, heb het aangepast ;)
Ik heb hem ook, maar vind het bereik van de headset erg tegenvallen.
Wanneer ik in een party zit hou ik soms mijn koptelefoon op wanneer ik iets uit de keuken moet halen o.i.d., zodat ik lekker door kan praten met mijn vrienden. Wanneer ik een meter of vijf gelopen heb, hoor ik de mensen in de party echter al niet meer.