Palit GeForce GT 220 (512MB DDR2) Review

RvL 9 juni 2010, laatste update op 9 juni 2010, 914 views

Palit GeForce GT 220 (512MB DDR2)

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit verhouding is goed te noemen
  • Redelijk stil
  • Goed voor light-gaming en HTPC toepassingen
  • Geen extra 12V voeding nodig

Minpunten

• geen voor deze toepassing

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb deze kaart gekocht als opvolger van een oude GeForce FX5200. De kaart zit momenteel in een PC uit 2005: P4 540 HT (Prescott) 3.2GHz met 1GB DDR400 geheugen.

De kaart is voornamelijk bedoeld om de grafische capaciteit van deze PC weer op een acceptabel niveau te krijgen. Het moge duidelijk zijn dat de GT220 een heel stuk sneller is dan de FX5200, welke in 'zijn tijd' (2003) al berucht was voor zijn tegenvallende prestaties. Voor een dergelijke doel is de GT220 erg geschikt.

Op de PC worden voornamelijk wat oudere spellen gespeeld. Hierbij moet gedacht worden aan b.v. Need For Speed Most Wanted, Brother In Arms en de wat oudere Call Of Duty-delen. Deze spellen kunnen over het algemeen op hoge resolutie met hoge details gespeeld worden.

Wat men niet hoeft te verwachten van deze kaart is dat hij ook hoge prestaties zal leveren bij de nieuwste spellen: hiervoor is deze kaart ook niet bedoeld. Vandaar prestaties op 3 sterren: er zijn snellere kaarten te krijgen voor niet al teveel geld meer. Deze kaarten vond ik echter overkill voor mijn systeem. Voor light-gaming en HTPC toepassingen is deze kaart echter wel zeer geschikt.

De koeling van de kaart is relatief stil. Idle hoor je de fan wel iets draaien, maar zodra het systeem gestresst wordt, wordt het volume van deze ventilator ruimschoots overtroffen door de processor-fan. Alles alleen de kaart gestresst wordt (b.v. door middel van Furmark) dan hoor je de fan van de videokaart natuurlijk wel wat beter, maar het geluidsniveau blijft (voor mij) acceptabel.

Heb jij ook een Palit GeForce GT 220 (512MB DDR2)?

Het is niet zozeer een negatieve eigenschap, maar wel het kopje waar deze melding mijn inziens het beste onder past.

Het komt ook wel in het verhaal naar voren, maar er zijn genoeg mensen die even snel opzoek zijn naar een review en niet ge´nteresseerd zijn in het verhaal en dus enkel naar dit soort korte lijstjes zoeken.
Ja, dat er mensen alleen naar zulke korte upsomminkjes kijken zal ongetwijfeld kloppen. Maar daarbij blijft het twijfelachtig of dit een negatieve eigenschap van het product is. Misschien kan je het anders brengen.

- Pos eigenschappen
- Perfect voor light-gaming en HTPC gebruik.

Dan beoordeel je de kaart op waar hij voor is, ipv. waarvoor hij niet is.
Ik heb jullie review-commentaar ter harte genomen en de negatieve eigenschappen aangepast. Ik kon zo snel geen andere negatieve eigenschappen vinden, dus vandaar nu zo gedaan.
Wat ik me afvraag is waarom het een negatieve eigenschap is dat deze kaart moderne games niet kan spelen. Daar is dit product ook totaal niet op gericht. Het is een beetje net zoals zeggen dat het gek is dat mijn Fiat panda minder snel is dan bijvoorbeeld jouw Ferrari.
dat is idd niet echt negatief, hiervoor koop je deze kaart ook voor..

Ook het totaalpakket uit de kaart, boekje en CD vind ik raar want dat is bij elke kaart zo. Soms een spel maar uiteindelijk gaat t nog op de kaart! :)