MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16 SPP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) Review

Dust2Dust 23 maart 2006, laatste update op 28 maart 2006, 799 views

Pluspunten

• loads o features

Minpunten

• zie e-mailwisseling met MSI, ik ben echt superontevreden over deze aankoop ondanks het feit dat het een zeer goed bord is

Layout Score: 4
Emailwisseling met MSI

Beste Christiaan,

Hetgeen op de doos staat vermeld is geen relevante aankoopinformatie daar ik het bord ook online had kunnen kopen. In meerder marketinguitlatingen van MSI wordt de tube vermeld, dan spreek ik nog niet over de andere zaken die ik mis. Deze zogenaamde Special Edition van je koop ik al helemaal niet in, er wordt in het artikel van Hardwareinfo niet over gerept, er wordt nergens over een Special Edition gerept. Stel je voor: een Special Edition van een bord van 200+ euro!?

Kortom: Dit is in mijn geval het verkeerde antwoord.

Ik overwoog nog om twee MSI Videokaarten bij dit bord te kopen, maar na het telefonisch contact met MSI : "regel het maar via uw leverancier meneer, dag meneer" en dit buitengewoon onbevredigend antwoord ga ik toch naar andere merken shoppen. Helaas.

Met vriendelijke en persoonlijke groet,

LS,

Hardware Info heeft van dat bord de zgn. Special Edition getest (wat ook op de doos stond).
De 'normale' versie heeft een aantal features minder zoals die musketeerIII.
U zult op de doos van het bord dat u gekocht heeft ook geen referentie vinden naar die features die u nu mist.

De Dual net card is in principe nog leverbaar.

Sorry voor de verwarring.

C. Jansen
e-mail: info@msi-computer.nl
FAQ:

-----Original Message-----
From:
Sent: donderdag 23 maart 2006 12:31
To: Support Team MSI
Cc:
Subject: Graag uw spoedige Reactie!!!

Geachte lezer,

Gisteren mijn MSI K8N Diamond Plus moederbord opgehaald bij Good Deal in
Amersfoort, een bijzonder plezierig wederverkoper van de producten van MSI,
het bord heeft ?205,- euro gekost. Naast dat het bord mij erg aansprak (goede
reviews en mooie features) verheugde ik mij ook bijzonder op een veelvuldig
aangeprezen gadget:

Hardwareinfo:
In de doos van het moederbord vinden we verder nog een leuk extraatje in de vorm
van een Cooler Master Musketeer III frontpanel, voor de gelegenheid voorzien
van een MSI-sticker. Het frontpanel wordt doorgelust op de geluidskaart en
heeft ondermeer een koptelefoonaansluiting met volumeregeling en een analoge
VU-meter. Aan de linkerkant vinden we een ouderwetse radiobuis die als extra
versterker dient en voor een 'warm' geluid moet zorgen. Een leuke, maar vooral
opvallende extra!

MSI op haar nederlandse 'website:
Worlds First Front Tube Panel metHardware Solution
MSI is wereldwijd de eerste met de introductie van de speciale Tube Panel; voor
een betere geluids kwaliteit en dan in het bijzonder van stemmen, muziek,
concerten en games. Het combineert analoge-buis audiokwaliteit met de geweldige
digitale 7.1 surround sound in één moederbord.

Helaas.... alles mooie schijn, hij zit er niet in en hij zit er nergens in.
Aantal leveranciers gesproken via mijn eigen leverancier en niemand heeft ooit
zo'n ding gezien.
Het is mijn derde MSI bord, maar dit valt mij echt mega tegen, en de service bij
MSI Nederland was daarna het echte dieptepunt: "Dat moet u maar via uw
leverancier oplossen, dag meneer."

Als je dan vervolgens tracht jezelf aan te melden bij de

MSI Diamond Club: Superieure Service
MSI heeft recentelijk de Diamond Club opgericht die bestemd is voor gebruikers
van Diamond edities van MSI moederborden en vga kaarten. Deze club geeft leden
exclusieve privileges en eerste-klas service.
De MSI Diamond Club is te vinden op: http://diamondclub.msi.com.tw.
Geregistreerde leden kunnen hier product specificaties en software

vinden
alsmede forums waar men vragen kan stellen en ervaringen kan uitwisselen over
MSI Diamond producten. Daarnaast is het mogelijk voor leden om vragen te
stellen aan een gekwalificeerde MSI engineer die meteen antwoord kan geven. Een
Diamond VIP lidmaatschapskaart is bijgesloten in iedere box van de Diamond
Serie. Iedere Diamond VIP kaart staat voor een uniek VIP lidmaatschapnummer dat
gebruikt moet worden om je te kunnen registreren op onze Diamond club web site,
Het Diamond Club lidmaatschap biedt je een unieke kans om een elite VIP member
van de Diamond Society te worden.

Dan kom je er achter dat de Card met de benodigde codes om lid te worden niet in
de verpakking te zitten, kortom je kunt niet lid worden.

En als klap op de vuurpijl: Ik vroeg mijn leverancier of ik de op de plusversie
optionele Dualnetcard (Wifi en Bluetooth) ook niet echt makkelijk leverbaar
blijkt te zijn.

Kortom: Meerwaarde???

Graag uw spoedige reactie, bovenstaande is geplaatst in het forum op de MSI
Website.

Heb jij ook een MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16 SPP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)?

Absoluut gelijk wanneer je zegt dat de chronolgische volgorde niet klopt, maar als je van onderaf begint te lezen klopt het.

Verder is het wel degelijk een productsurvey, ik geef duidelijk aan dat het bord op het ontbreken van(voor mij) belangrijke onderdelen fantastisch is, zonder in superlatieven te treden. Onderdeel van een productsurvey is dus ook de aftersales en support (toch?)

Eén en ander komt voort uit de frustratie dat MSI haar fout toe geeft maar er verder geen ruk mee doet. Lees onderstaande laatste e-mailbericht van MSI.

Beste Bart,
[i]
Het is inderdaad verwarrend dat er aan de ene kant geadverteerd en gereviewed wordt met Audiotube en dat er in de markt alleen K8N Diamond Plus moederborden zonder Audiotube verkrijgbaar zijn.
Er wordt nergens vermeld dat er verschillende versies zijn, dus met en zonder Audiotube.
De uitvoeringen met Audiotube zijn nog nooit in aantallen aan winkels gelevered, hooguit een paar samples om het te promoten of voor speciale acties.
De Audiotube schijnt slechter leverbaar te zijn, dan in eerste instatie werd ingeschat. We zijn dus genoodzaakt om een versie zonder Audiotube uit te leveren, we hadden hett alleen duidelijker moeten maken dat de Audiotube uitvoering op het moment niet leverbaar is.

De gewone K8N Diamond Plus wordt inderdaad zonder Audiotube en zonder Diamond Clubcard geleverd.
Waarom er geen Diamond Clubcard bij zit, weet ik nog niet, ik wacht op een antwoord van ons hoofdkantoor, hier kom ik later op terug.
*****, kun jij via Marketing eens navragen waarom er geen Diamond Clubcard bij zit???

Best regards,

R**** S******
MSI Customer Service Dept.
\[i/]

groet
nee tuurlijk niet, Aftersales bijvoorbeeld is onderdeel van een shopsurvey. Een productsurvey gaat over het product en jouw ervaringen met de werking ervan. Dit heeft niets met het product zelf te maken.

Overigens is dit ook geen support of aftersales, omdat je kennelijk niet het mobo gekocht hebt dat je dacht te kopen en je denkt duidelijk dat je erin bent "geluisd". Dat moet je dan bij de verkoper zoeken, bij hem heb je immers het bord gekocht! Als op de betreffende website een verkeerde productbeschrijving stond, moet je niet bij MSI zijn natuurlijk.

Nogmaals dit is niet de plek om dit neer te zetten. Ben er eigenlijk verbaasd over dat het niet is weggemod.
Ik snap dat je kwaad bent op MSI.
Dat is dan ook ongeveer het enige dat ik in eerste instantie meekreeg.... Deze emailwisseling is zonder enige introductie absoluut niet te volgen. Kun je er zelf niet gewoon een goed verhaal over schrijven?
Je had je punt (dat de features van het bord niet waren wat je had verwacht) ook gewoon in een paar zinnen kunnen uitleggen, zonder de emails te copy-pasten. Dat was een stuk overzichtelijker geweest.
En als je dan de emails persé aan ons wilt laten lezen, zet ze dan alsjeblieft chronologisch. Het lijkt tenminste alsof je met de nieuwste begint, in plaats van de oudste!
waarom post je dat hier? dit is toch geen productsurvey?
Het is waarschijnlijk niet weggemod omdat ik naar de site van MSI zelf verwijs. De verkopende partij is gelukkig bijzonder hulpzaam, die treft zeker geen blaam.
Kleine maar niet onbelangrijke update:

Onderstaande e-mails spreken voor zich, chronologisch van onderen te lezen:

Beste Ruudt,

De adresgegevens die je hebt zijn de goede, ik ben bijzonder blij dat het je gelukt is.

Jammer van de Diamond Club, ik ben niet echt een clubjesmens maar realtime ondersteuning door een techneut van MSI klonk wel interessant. Goed trouwens dat die waarschuwing er nu is, dit voorkomt de nodige verwarring.

Graag verneem ik overigens van je wanneer de audiotube wel goed leverbaar wordt (als dat ook zo is) want dan zal ik hem alsnog bestellen, als hij niet beschikbaar komt zal ik kijken of ik hem elders kan bestellen.

Nogmaals hartstikke bedankt voor je inzet en tijd, ik stel dit bijzonder op prijs en zal MSI en dus ook Mystar ondanks de hobbel blijven omarmen als fabrikant/distributeur van geweldige computer-elementen en onderdelen.

Met vriendelijke en persoonlijke groet,

Van: Ruudt msi-computer.nl]
Verzonden: dinsdag 28 maart 2006 15:37
Aan: Bart Jansen
CC:
Onderwerp: RE: K8N Diamond Plus

Beste Bart,

Ik heb het een en ander aan antwoorden.

Diamond Club Card:
De Diamond Club wordt niet meer gepromoot sinds the K8N Diamond en P4N Diamond.
Er zijn voor zover wij weten geen K8N Diamond Plus advertenties geweest waarin wordt gesproken over de Diamond Club. Het staat ook niet op de K8N Diamond Plus doos.
Dit webgedeelte (Forum en zo) zal dus een langzame dood sterven wanneer er geen gebruik meer van het forum wordt gemaakt door K8N Diamond en P4N Diamond gebruikers.

Audio Tube Panel:
Er is inmiddels een waarschuwing geplaatst op de product pagina van de K8N Diamond Plus:
waarin wordt vermeld dat de Audio Tube Panel alleen in de Special Edition uitvoering zit.

Dual Net card:
De dual net cards zijn vorig jaar wel door onze Nederlandse distributeurs afgenomen maar de vraag was niet erg groot in deze regio.
Ik heb geprobeerd om deze via een distributeur aan te bieden maar dat is helaas niet gelukt.
Dus bij wijze van uitzondering heb ik er een weten los te peuteren bij onze Product Manager.
Ik stuur je deze graag op.

Is dit adres OK?
****
****
Best regards,

Ruudt
MSI Customer Service Dept.

Dit betekent dus dat MSI op een zeer pro-actieve wijze is omgegaan met mijn klacht en deze naar behoren heeft weten op te lossen. Sterker nog: ze (lees: Ruudt van Customer Service Dept. hebben echt hun best gedaan om een passende oplossing.

Chapeau!

Regz.