Asus P4P800, i865PE (Lan, Sound, WiFi) Review

DynaMikeY 23 maart 2006, laatste update op 27 maart 2006, 289 views

Asus P4P800, i865PE (Lan, Sound, WiFi)

Pluspunten

• Snelheid/Overclockbaarheid.
  • Stabiliteit.
  • Betrouwbaarheid.

Minpunten

• Maar 2 SATA aansluitingen.
  • Geen m-ATX.

Layout Score: 3
Ik heb de P4P800 aangeschaft in juni 2003, in combinatie met een Intel P4 Northwood 2.4GHz. Omdat ik een Asus mobo historie heb (T2P4, P2B, P3B-F, CUSL2-C) was de keuze voor een Asus bord onomstreden voor mij.

De opzet was om deze combinatie vanaf dag 1 op minimmaal 3GHz te draaien. Dit lukte probleemloos...sterker nog, ik draai tot op de dag van vandaag op 3.2GHz, zonder ook maar ooit instabiel gedrag te hebben meegemaakt.

Er zit 1.5GB RAM op, 2x 256MB Dane Elec PC3200 en 2x 512MB Kingston PC2100. Vooral het Kingston geheugen krijgt behoorlijk op zijn donder, het draait nl. op bijna 2x de aanbevolen snelheid. Zowel een pluspuntje voor Kingston, als voor Asus, lijkt me. :)

Toen ik de PC aanschafte was de planning dat hij 3 jaar mee moest gaan. Maar gezien de robuustheid, betrouwbaarheid en snelheid van het systeem, heb ik besloten er nog minimaal 1 jaar aan te plakken.

Heb jij ook een Asus P4P800, i865PE (Lan, Sound, WiFi)?

Er zit 1.5GB RAM op, 2x 512MB Dane Elec PC3200 en 2x 512MB Kingston PC2100
Volgens mij is 4 x 512 nog steeds 2048MB ;) In welke verhoudingen draai jij het geheugen tov de FSB? Ik neem aan dat je de FSB op 1066MHz hebt lopen. Weet je zeker dat het geheugen niet afgeremd wordt door de PC2100? Zou nogal zonde zijn!!