Klipsch RF-52 (Zwart) Review

247pro 5 juni 2010, laatste update op 5 juni 2010, 8.017 views

Klipsch RF-52 (Zwart)

Pluspunten

• Helder, zuiver geluid
  • Geen overheersende bass, maar wel een goede bass
  • Goed uiterlijk
  • bi-wire optie
  • Magneetsluiting stofkap

Minpunten

• Ik ervaar geen negatieve eigenschappen

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik heb deze Klipsch nu een tweetal weken in bezit nadat ik ze flink beluisterd heb in de winkel, deze kwamen op mijn lijstje op plek nummer twee (van de 24), nummer één viel af vanwege zijn prijs.
De luidsprekers zijn stevig verpakt in een flinke doos, afmeting van een doos is ~25*50*110cm, luidspreker zelf is ~17*30*100cm.

De verpakking

Eenmaal opengemaakt ligt er een enveloppe op je te wachten met daarin enkele informatie over Klipsch, het garantieformulier, en overige blaadjes. Onder de enveloppe ligt een pakketje met vier 'spikes'. Vervolgens kom je een groot stuk piepschuim tegen. Omdat ik eigenwijs was en eerst de luidspreker uit de verpakking had gehaald, en vervolgens het boekje doorlas, kwam ik erachter dat ik dat liggend had moeten doen ipv. het er verticaal uit te trekken (wat overigens loeizwaar ging met de ~20KG om een meter omhoog te trekken en vervolgens een trap tegen de doos te geven), exemplaar nummer twee ging (liggend) een stuk eenvoudiger.

Uitgepakt

De luidspreker heeft een stofwerende doek aan de voorkant zodat er geen stof op/in de drivers komen, Deze is eenvoudig te bevestigen middels de magneetjes (8 stuks per doek), verder beschikt deze over een plastic achterkant (rond gegoten, detail) zodat de kans dat je iets beschadigd afneemt. Zodra je de doek van je luidspreker afhaalt zie je een 'Tractix Horn-Loaded 1" titanium tweeter', en twee 5,25" 'cerametallic' woofers.

Detail van de stofdoek

De 'naakte' luidspreker

Zoals je kan zien heb ik de spikes op de luidspreker gemonteerd, om toch een impressie te geven heb ik een poging gedaan tot een detail foto:

De achterkant is netjes gefineerd, waar je een bass-reflex poort tegenkomt, een sticker met een garantienummer erop en natuurlijk de aansluiting(en). Deze luidspreker heeft de optie om te dubbel te bedraden (bi-wire), wat ik tot op heden niet getest heb, er staat ook een kleine beschrijving bij (HF en LF).

Achterkant

Bi-Wire optie

Heb jij ook een Klipsch RF-52 (Zwart)?

"verder beschikt deze over een plastic achterkant (rond gegoten, detail) zodat de kans dat je iets beschadigd afneemt."
Ik zou tussen beschadigd en afneemt even een komma plaatsen en afneemt met een "d" schrijven, want het is hier een voltooid deelwoord ;)
Nee, afneemt is met een T want het is geen voltooid deelwoord maar gewoon 3de persoon tegenwoordige tijd. Het voltooid deelwoord van afnemen is afgenomen. Als je opmerkingen over spelling geeft moet je wel basic termen als voltooid deelwoord zelf goed snappen anders staat het zo dom.

[Reactie gewijzigd door aval0ne op 6 januari 2011 09:41]

De belangrijkste vragen worden eigenlijk niet beantwoord. Hoe klinkt het en op welke versterker/receiver/bron heb je de luidsprekers aangesloten?
In reactie op Justin: Je moet niet alleen de metalen plaatjes vervangen door stukjes draad, je moet die stukjes draad ook eerst 24 uur in de diepvries leggen. Klinkt beter bij mij. Men zegt dat de metaalmoleculen op die manier verstevigd in het molecuulrooster worden geschikt, hetgeen hun capaciteit om electrische informatie (de electronenstroom) door te geven vergroot. Echt een wereld van verschil.

En dan aansluiten bij volle maan, natuurlijk.
bedankt voor je review, maar ik mis toch wat informatie over de geluidskwaliteit. Niet het onbelangrijkste lijkt mij. ;)

Overigens is het juist af te raden om de ingevroren kabeltjes tijdens volle maan aan te sluiten. Ondanks de lorentzcontracties die optreden bij de verhoogde zwaartekracht en invloed uitoefenen op de geleiding is er ook nog een nadeel. De invloed van de Maan haar zwaartekracht verzwakt de aarde's magnetisch veld en dat kan natuurlijk nooit goed zijn.

Ik zou wachten met aansluiten tot 17e juni, wanneer de maan dit seizoen juist het verst van de aarde afstaat.
Je moet die metalen plaatjes die nu tussen die speaker connectors zitten eigenlijk vervangen door stukjes draad, klinkt beter bij mij.