Tweakers zegt: 7,5

1 review

Apple iPad Mini (2019) Wi-Fi 64GB Grijs

Specificaties 7,9" • 2048x1536 • 64GB • iOS 13 - Bekijk alle specificaties

Apple iPad Mini (2019) Wi-Fi 64GB Grijs Review

mamu1979 14 februari 2020, 156 views Product gekocht

Apple iPad Mini (2019) Wi-Fi 64GB Grijs

Kleine en indrukwekkende krachtpatser, die erg snel werkt. Vingerafdrukscanner en accuduur zijn indrukwekkend, alsmede schermprestaties.

Pluspunten

• Kwaliteit en prestaties scherm
  • Accuduur
  • Prestaties

Minpunten

• Afhankelijkheid ecosysteem Apple

De ipad Mini 2019 van Apple is de kleine variant van de iPad en een indrukwekkende, kleine krachtpatser. De tablet is snel, de apps worden met goede snelheid op de tablet uitgevoerd en het scherm toont goed en mooie kleuren. De vingerafdrukscanner (Touch ID) werkt goed en snel. De accuduur van de iPad Mini is zeer indrukwekkend te noemen. Momenteel kan ik de Mini, bij normaal gebruik, 6 dagen gebruiker voordat ik hem weer moet opladen. Ik gebruik de iPad Mini als voornaamste besturingsmiddel voor smart home en Appel TV en de integratie met andere apps en smart home benodigdheden is ook goed te noemen. Behalve dat de tablet onderdeel uitmaakt van het vrij gesloten Apple ecosysteem, kan ik geen andere nadelen van de tablet bedenken.

Heb jij ook een Apple iPad Mini (2019) Wi-Fi 64GB Grijs?

Airplay, remote voor je Apple TV, iCloud: allemaal onderdelen van het Apple ecosysteem. Dat is een bekend gegeven bij Apple.

Maar je kunt ook Spotify luisteren, Gmail mailen, Netflix kijken, het hele wereldwijde web rond surfen, duizenden apps installeren voor van alles en nogwat, zonder dat het Apple ecosysteem je ergens in beperkt.
Klopt, maar vervolgens content met een Windows PC syncen of even content op een Chromecast streamen is niet mogelijk. Dat is de beperking die ik graag opgeheven wens te zien.
Dat kan beide al.

Je kunt iCloud synchroniseren op je pc (foto's, documenten), en apps die "streamingwaardig" zijn, zoals Netflix en Youtube, kunnen casten naar een ChromeCast.
Ah, weer iets geleerd. Ik ga het eens proberen ;-) hetzelfde geldt ook voor foto's en scherm casten?

[Reactie gewijzigd door mamu1979 op 14 februari 2020 15:05]

Een vriend van mij heeft veel van Apple, maar een tv met ChromeCast. Hij kijkt Netflix via z'n iPad op z'n tv. Als ik me niet vergis moet je daarvoor Google Home op je iDevice installeren. Je krijgt er in bepaalde apps (Youtube, Netflix, Infuse, ...) een optie bij om het beeld te casten. Ik verwacht niet dat die optie ook in de Apple apps zit (maar ik zou zeggen: probeer het eens uit), maar er zijn verschillende foto en file apps die die mogelijkheid wel hebben.
Voor scherm casten zijn bijvoorbeeld weer apps beschikbaar als: MomoCast, TV Cast (chromecast).