Tweakers zegt: 8,5

Microsoft Surface Go WiFi 8GB ram 128GB opslag (consumenten model) Zilver

Microsoft Surface Go WiFi 8GB ram 128GB opslag (consumenten model) Zilver Review

Marchel 13 februari 2020, laatste update op 13 februari 2020, 848 views Product gekocht

Microsoft Surface Go WiFi 8GB ram 128GB opslag (consumenten model) Zilver

Fijne tablet voor zowel privé als zakelijk. Een tablet die qua werking gelijk is aan je Windows PC of Laptop, maar dan een stuk compacter. Ideaal indien je iets compacts zoekt voor onderweg, maar geen consessies wil doen op de besturing van de tablet.

Pluspunten

• Voelt degelijk aan
  • Microsoft tablet

Minpunten

• Accuduur

Ik heb de Surface Go nu ruim een half jaar in bezit. Gebruik het apparaat zeer divers (zakelijk & privé) zakelijk voornamelijk voor het geven van presentatie bij klanten, dit door het te koppelen aan een beamer of scherm. De USB-C aansluiting laat zich makkelijk lenen voor een port-replicator die ik voor 20 euro heb gekocht via AliExpress. Werkt uitstekend!

Het device is snel genoeg om te surfen, en zelfs sommige envoudige games werken prima. Het enige wat mij tegenvalt is de accuduur. Volledig geladen geeft het apparaat aan dat je 4-5uur kan werken met het apparaat, maar als ik actief aan het surfen ben en wat Youtube video's bekijken, dan is het apparaat binnen 2 tot 3 uur leeg.

Overigens iets anders wat mensen zich wellicht afvragen, is dat de steun die je kan uitklappen op de achterkant van de tablet na veelvoudig gebruik nog steeds robuust aanvoelt. Hierin lijkt de kwaliteit na ruim een half jaar zeer intensief gebruik niet af te nemen.

Heb jij ook een Microsoft Surface Go WiFi 8GB ram 128GB opslag (consumenten model) Zilver?

Ik heb hem ook, maar de accu gaat langer mee als je Edge gebruikt (ik gebruik nog de non-Chrome versie). Met Chrome gaat bij mij de accu een stuk vlotter leeg.
Bedankt voor de tip!

Dit wist ik niet, probleem voor mij is wel dat Chrome echt een must is.
Als ik het goed begrijp is hier ook geen oplossing voor?