Samsung SyncMaster 710V (17", 16ms, D-sub) Review

AlexanderOnline 19 maart 2006, 664 views

Samsung SyncMaster 710V (17", 16ms, D-sub)

Pluspunten

• Scherp geprijsd
  • Goede prestaties
  • Mooi Design
  • Eenvoudige maar doeltreffende software en bediening

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar
  • Geen DVI?

Eind 2004 was ik opzoek naar een 17" TFT ter vervanging van mijn 17" CRT. Het aanbod in schermen is redelijk groot, maar om er een te vinden die aan je wensen voldoet, valt nog niet mee. Het scherm moest betaalbaar zijn. Daarmee vielen een hoop dure schermen af. Maar dan kom je wel heel veel goedkope schermen tegen die werkelijk spuuglelijk zijn, en ook nog lelijk beeld geven. Daarmee kwam mijn tweede wens tot stand: Hij moet er een beetje fatsoenlijk uitzien, en niet zo'n enorm dikke rand hebben. Mijn derde wens was, dat hij niet zwaar moet ghosten. Na een hoop gezoek kwam ik uit op de Samsung Syncmaster 710V, scherp geprijsd en zag er mooi uit. Op naar de HCC dagen dus. Eenmaal daar gekomen, wel aanbieders, maar we konden niemand vinden die 'm aan had staan. De ene website had het over 16ms, de ander over 25ms. Nou weet ik dat reactiesnelheden van verschillende kleur-naar-kleur kan zijn, dus heb ik het even bij de Samsung stand gevraagd. Het zit er tussen in, verschilt per situatie, soms 16, uiterlijk 25. Na wat gesjouw kwamen we een standhouder tegen die 'm wel had staan met beeld. Het zag er prima uit, leek me geen probleem.
Gelukkig geen dode pixels. Het scherm is heel eenvoudig in elkaar te zetten, en wordt vervoerd in een handige koffer doos. Let trouwens wel op, dit scherm is niet in hoogte verstelbaar, maar de hoek wel.
Erg tevreden als ik was met dit scherm, besloot ik begin 2005 een 2e scherm erbij te kopen. Nog steeds vond ik dit een heerlijk scherm, dus ik heb dezelfde gekocht. Ik heb wel de 710N gezien, ietsje duurder maar hij lijkt wat strakker. Ik wou graag dezelfde, maar voor iemand die deze intressant vindt, kijk daar ook even naar.

De schermen zijn fijn om mee te werken, mooi scherp, prettig beeld. Via het scherm zelf en de software is het scherm goed in te stellen, en met de auto knop stelt het scherm zichzelf al goed in qua scherpte. In games bevalt hij ook prima, geen ghosting gezien (misschien als het heel snel gaat kan een expert dit zien? Ik kon het niet zien, maar je hebt van die "gamers".... :+ )

Al met al, een geweldig scherm voor een scherpe prijs en goede prestaties.

Heb jij ook een Samsung SyncMaster 710V (17", 16ms, D-sub)?