Sharkoon Light² 200 Zwart

€ 28,50
Specificaties Bedrade muis en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Light² 200 Zwart Review

JimmyMars 2 februari 2020, laatste update op 2 februari 2020, 3.090 views Product gekocht

Sharkoon Light² 200 Zwart

De Light2 200 is een topproduct voor een behoorlijk concurrerende prijs waarbij je je gaat afvragen waarom sommige merken het dubbele durven te vragen. Ik raad dit product ten zeerste aan voor wie een ergonomische muis zoekt. Voor gaming of überhaupt computergebruik. Lees mijn uitgebreide review voor meer.

Pluspunten

• 3389 PixArt sensor
  • Witte PTFE voetjes (extra set in de doos)
  • Flexibele lichte kabel
  • 50m Omron switches
  • 62 gram
  • Ergonomisch
  • Perfect formaat voor middel/kleine handen
  • €50

Minpunten

• Sharkoon moet een logo upgrade krijgen, ziet er niet uit.

Ik ga Sharkoon even een gigantische veer in hun reet steken. Nadat ik groot fan ben geworden van hun low-profile mechanical keyboards (ik bezit er 2) zetten ze nu een muis neer die de rest van de markt eigenlijk even op hun hoofd moet laten krabben. Zoals Glorious Gaming Race al liet zien met hun model O en nu net met de model D (De Model D is mij alleen te groot).

Ik heb een tijdje ambidextrous muizen geprobeerd, van Zowie S2, Glorious model O en O-, Cooler Master MM710 tot de Logitech G pro wireless, maar ik merk na een paar uur gebruik behoorlijk wat pijn in mijn onderarm. Dit type muis, hoe slick ook is niet voor mij weggelegd. Er moet iets van ergonomie in zitten.

Precies op dat moment kreeg ik lucht van deze muis en na het zien van de specs heb ik hem blind gekocht.

3389 PixArt sensor
Witte PTFE voetjes (extra set in de doos!)
Flexibele Lichte kabel
50m omron switches
62 gram (ik geef de voorkeur aan iets zwaarder en gatenkaasloos ontwerp maar ok)
Ergonomisch verantwoord
Stevige body ondanks gatenkaas.
Swappable cover als je niet van de gaten houdt.
Subtiel gebruik van RGB
50 euro

Ik heb zelf 18 cm lange handen en deze 12 cm muis zit als gegoten in Palm grip modus. Op het eerste gezicht is dit een exact kopie van de G-Wolves Skoll (te vinden op Amazon.de), maar daar heb ik hetzelfde probleem mee als met de model D, te groot. De Light2 200 is accuraat, glijdt heerlijk, heeft prima clicks (mijn versie heeft iets stevigere rechtermuis klik dan links maar nog steeds binnen de normen) Als ik iets heb aan te merken dan zou het de hoogte zijn. Of vooral de plaatsing van de hoogte. Ik prefereer een bump het liefst aan de achterkant zodat je een muis kan claw/fingertip grippen (mijn main muis is sinds kort weer de corsair m65 elite vanwege dit en de licht ergonomische body). Dit is vooral een Palm grip muis met mijn lengte handen, met een snufje claw grip. Mocht je 19cm+ handen hebben dan zou je wel naar claw grip of zelfs fingertip grip kunnen gaan.

De QC bij Sharkoon blijkt ook goed te zitten want geen enkel product dat ik bij ze heb aangeschaft heeft te wensen over gelaten. Dat kan ik op Logitech na niet van alle ‘high-end’ fabrikanten in de markt zeggen, kuch Razer.

Dan rest mij alleen nog te zeggen dat ik het logo echt niet te doen vind. Even de naam zelf daargelaten. Het ziet er goedkoop uit en dat zal dan ook de indruk geven dat het product troep is. Laat je hier vooral niet door misleiden. Dit is een muis die mee kan met de top.

Heb jij ook een Sharkoon Light² 200 Zwart?

Erognomisch ? Dit is gewoon een muis uit een dozijn qua vormgeving, een vertical mouse ofzo is pas ergonomische, hier is met moeite een lichte kromming te zien. Waarom vind jij dat dit ergonomisch is ?
Ik snap dat jij misschien hier geen last van hebt met deze muis, maar overdag gebruik ik bijvoorbeeld Microsoft natural ergo set. In de avond/weekend zelfde toetsenbord en met een vertikale muis van Anker (die echt niks kosten). Misschien door het gewicht ofzo dat jij minder last hebt
Dit 'is' een ergo-muis. Of het echt ergonomisch is of niet doet er niet toe. Het is geen verticale muis, maar wel wat in de industrie ergo betekent ;p

Anyway, goeie review! Ik heb zelf de Model D die € 5,- duurder is. Toch ziet dit er beter uit dan ik had verwacht van Sharkoon... wat over het algemeen toch wel echt budget-budget apparaatjes in elkaar knutselt ;p
Ergonomisch als in assymetrisch of goed gevormd voor een mens. Niet gaan mierenneuken.
Bedankt voor je review. Een vraag die bij me op komt is of de honingraad structuur niet heel veel troep opvangt? Heb je daar al ervaring mee of moet je hem daarvoor langer gebruiken?
Hoe bedoel je troep? Als je je prullenbak er overheen gooit dan kan ik mij voorstellen dat er idd een kans bestaat. Uiteraard is het ook verstandig om met schone handen de muis te gebruiken. Maar dat raad ik eigenlijk bij alle muizen aan. Honingraadstructuur of niet :). Mocht er toch iets onbestemds zich in de muis wurmen dan kan je simpelweg de losse bovenkant eraf halen. Die zit bevestigd middels magneten.
Maar stel dat je bijvoorbeeld zweterige handen hebt, is de muis dan wel daartegen bestand of is dit gewoon een erg domme vraag.
Het is een honingraad ontwerp dus zweethanden is niet echt aan de orde.
nog niet eens over nagedacht, bedankt.
Mooie review, jammer van de honingraadstructuur (gelukkig zit er een dichte shell cover bij met een lelijk Sharkoon logo erop ;D )

Echter klopt het aantal clicks (50M) niet in je beschrijving:
quote: Sharkoon website
Levensduur van de knoppen:
Min. 20 miljoen aanslagen
Ik twijfel nog wel een beetje over de aanschaf (ik heb nu een brakke/krakende/piepende/wiebelende- Razer Viper muis(knop) ).