Eizo FlexScan S1910 (19", 16ms, D-sub/DVI-D, Grijs) Review

Larry4 18 maart 2006, laatste update op 19 maart 2006, 744 views

Eizo FlexScan S1910 (19", 16ms, D-sub/DVI-D, Grijs)

Pluspunten

• Hoog contrast en kleuren en respose tijd is goed

Minpunten

De EIZO S1910 is echt een top scherm.
Hoewel EIZO klasse 2 schermen fabriceert (met kans op dode pixels),
had ik hem toch gekocht (door de pixel garantie van de webshop (van 7 dagen)).

Hoewel TFT nooit kan tippen aan het contrast en kleurenruimte van een CRT
worden de kleuren toch erg mooi weergegeven.

Het contrast van dit scherm is 1:1000 wat erg mooi is in foto's en film)
De kleuren worden goed weergegeven in tegenstelling tot sommige samsungs die 6bit per kleur hebben ipv 8bit.

Ghosting is niet aanwezig (iig nog niet waargenomen)
12ms is iig genoeg voor film kijken of af en toe een game
(nog niet getest met een FPS)

Er is een VGA en DVI aansluiting en een usb waarmee je waarschijnlijk je scherm kan configen maar dit heb ik nog niet getest,
(ik weet ook niet of het überhaupt aan de gang te krijgen is onder Linux).

Ik heb gekozen voor de klassieke voet van het scherm waardoor het scherm 90 graden te draaien waardoor het scherm vertikaal is.
De arc-swing voet kon dit niet.

Heb jij ook een Eizo FlexScan S1910 (19", 16ms, D-sub/DVI-D, Grijs)?

Ik heb gekozen voor de klassieke voet van het scherm waardoor het scherm 180 graden te draaien waardoor het scherm vertikaal is.
Dat zal 90 graden zijn waarschijnlijk? Als je je beeld 180 graden draait, staat het onderste boven namelijk. ;)
Ja je hebt gelijk, ff aanpassen