Arctic Cooling ATI Silencer 4 ARC-ATI-4 (Rev. 2) Review

Apple Afvallige 9 mei 2006, 630 views

Arctic Cooling ATI Silencer 4 ARC-ATI-4 (Rev. 2)

Pluspunten

• Blaast warme lucht direct de kast uit
  • Koel cappaciteiten

Minpunten

• Naar, storend ratelend geluid
  • Garantie graka kwijt na installatie

Geluidsproductie (min) Score: 1
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 5
In potentie een goede koeler.

Kijk naar het ontwerp en kijk naar de specificaties. Dat moet een goede koeler zijn denk je dan. Koelen doet ie dan ook prima, maar het oor wil ook wat. Beter gezegd, het oor wil minder.

Oke, op 100% is de koeler best stil, op lagere toerentallen echter, is de fan in onbalans en maakt een akelig ratelend geluid. De eerste keer dat ik dat hoorde heb ik de koeler terug gestuurd. Ik kreeg keurig een nieuwe opgestuurd, die precies hetzelfde vertoonde. Een vriend van me had er ook één, met hetzelfde euvel. Op 100% redelijk stil, maar op lagere percentages ook dat geratel. Een typisch voorbeeld van een fan die niet in balans is.

Voor een koeler voor een kaart als de X800 vind ik dat een grote fout, omdat bij deze kaart het toerental van de fan regelbaar is. Wanneer ik mijn recht op garantie verspeel door de standaard koeler te verwijderen, wil ik daar wel wat voor terug zien.

Wanneer je de Arctic Silencer 4 toch wilt gebruiken, stel hem dan in op 100% of 0%. Dat kan bijvoorbeeld met ATI tool. Wanneer je je video kaart standaard overklokt, moet ik wel toegeven dat dit een goede keuze is, omdat de arctic silencer 4 koeler koelt als de beste, en ook helpt de kast koel te houden. Het ontwerp zorgt ervoor dat hete lucht van je GPU niet in de kast blijft hangen, maar er direct wordt uitgeblazen.

Al met al een een matig product, maar wel met een specifieke nuttige toepassing.

Heb jij ook een Arctic Cooling ATI Silencer 4 ARC-ATI-4 (Rev. 2)?

als de standaard koeler weer terugmonteerd is, als die voor rma terugmoet zijn er weinig winkels die dit opmerken
Dit heet ook wel fraude. (Alhoewel ik moet zeggen dat elke Nederlander dit zou doen)
Garantie graka kwijt na installatie

Ow, dus als ik een random andere koeler zou installeren, dan heb ik nog wel garantie op men videokaart? Dat ligt niet aan de koeler ofzo :)
wat is daar fraude aan als de kaart niet is gesneuveld door toedoen van die koeler?