LG L1720B (17", 16ms, D-sub) Review

kstang 17 maart 2006, 453 views

LG L1720B (17", 16ms, D-sub)

Pluspunten

• design
  • licht bij aan/uit schakelaar
  • verschillende modus voor Day-Night: Movie/ Text/ Picture
  • geen ghosting effect

Minpunten

• geen DVI

Had deze monitor al een tijd geleden gekocht, was toen in de aanbieding bij Paradigit (zo'n 3 jaar geleden) voor ¤ 439,- geloof ik. Toen ik de monitor zag was ik gelijk verkocht, het design was echt een van de betere van die tijd. En het had ook een bekroning gekregen in Amerika. Bij thuiskomst bleek dat de monitor het perfect deed, maar de aan/uit-knop die een blauw licht geeft als hij aanstaat, werkte niet. Ik ging gelijk terug naar Paradigit, maar ze hadden die monitor niet meer op voorraad, dus konden ze die ook niet omruilen. Ik kon wel proberen LG te bellen, maar die lui daar spreken echt heel slecht Nederlands. Ik had in de 2 maanden erna herhaaldelijk gebeld naar LG, maar geen succes. Het was telkens niet op voorraad, en de mensen van LG die waren ook heel onbeleefd, 1 keertje ging die man me bijna uitschelden?! Uiteindelijk wel mijn monitor eindelijk omgeruild gekregen. De monitor die heeft wel een responsetijd van 16MS, maar toen ik UT2003 speelde zag ik daar echt niks van terug. Totaal geen last van Ghosting Effect!! En ik had ook veel andere 3D-shooters gespeeld, en ook Need for Speed Underground, maar geen enkele keer last van Ghosting. Maar begin dit jaar is er uiteindelijk wel een dode pixel ingekomen, die er niet uit te krijgen is. Wel jammer, maar gelukkig zit het in het hoekje van het scherm. En het wordt ook wel een beetje tijd voor een nieuwe monitor.

Heb jij ook een LG L1720B (17", 16ms, D-sub)?

Vreemd.

Er werken alleen maar Nederlanders bij service afdeling en enkele ingenieurs van buitenlandse afkomst. Aan ene kant is het vaak beter via winkel RMA te regelen dan direct via het bedrijf zelf. En verder waarom zou je nu pas een review schrijven over een monitor die je 3 jaar geleden gekocht heb. :) 8 ms is nu bijna standaard voor gamers.

Weet je naam van diegene die je bijna uitgescholden heeft? Dan kan ik even doorgeven.
ik vind het ook wel prettig om te weten dat een scherm na 3 jaar nog steeds voldoet

ik heb zelf al 2 jaar tot volle tevredenheid een lg 1811 s
Ik vond het trouwens gewoon leuk om nog even een review erover te schrijven en mijn mening even te delen met mede-tweakers :*) Misschien dat de service afdeling intussen veranderd is, maar ja.....de winkel had toen ook geen optie aangeboden en aangezien ik dit scherm heel erg mooi vond (en hij was in de aanbieding) had ik hem maar geprobeerd direct via LG af te handelen |:(
ik ook een l1811s

de kwaliteit van de kleuren is bij de meeste schermen *bijv de populaire goedkopere samsungs* waardeloos vergeleken met deze, toch best oude, tft. echt geweldig!