sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

KPN Starterkit Draadloze Wifiversterker (2 stuks)

Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 1,6Gbps - Bekijk alle specificaties

KPN Starterkit Draadloze Wifiversterker (2 stuks) Review

gijsbertw 14 januari 2020, laatste update op 14 januari 2020, 64 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.gijsbertw schreef afgelopen jaar 2 reviews, waarvan 100% gesponsord.

KPN Starterkit Draadloze Wifiversterker (2 stuks)

De KPN draadloze Wifi versterkers zijn beter dan verwacht, het enige nadeel is soms het configureren, ik heb deze op een wat oudere experia box aangesloten wat niet altijd lekker gaat. Voor de rest is het bereik van deze wifiversterkers beter dan verwacht en dus zeker aan te raden.

Pluspunten

• Goed bereik
  • Weinig snelheidsverlies
  • Degelijke bouw kwaliteit

Minpunten

• Configuratie op een oudere Experia box soms lastig

Beheerbaarheid Score: 4

KPN Wifiversterker

De KPN Wifi versterker is een beter product dan verwacht. Dit komt mede door het bereik van deze versterkers zelfs met redelijk dikke muren.

Mijn persoonlijke ervaring:
Zelf heb ik deze KPN wifi versterkers uitgebreid kunnen testen doordat KPN deze ter beschikking had gesteld. Hier ben ik er achter gekomen dat de versterkers hun bereik velen malen groter zijn dan verwacht. Ook de snelheid ging nauwelijks verloren, de snelheid die verloren ging was tussen de 15 - 30% van de snelheid. Dit is een persoonlijk ervaring en kan per huis/omgeving verschillen.

Nadat ik deze bij iemand thuis had aangesloten op een oude experia box kwamen er wat problemen voor, het overnemen van de router configuratie ging namelijk niet heel soepel. Later is dit wel verholpen door de wifi versterkers te resetten en opnieuw aan te sluiten.
Configuratie en beheerbaarheid
De configuratie van de versterkers is simpel, je download de app van KPN en volgt de stappen in de app. Dit is simpel en is te doen voor iedereen naar mijn mening.
Daarnaast kan ik weinig over de betrouwbaarheid zeggen omdat ik ze zelf niet actief gebruik omdat ik klein woon.
Bouwkwaliteit en bereik
De versterkers zijn stevig en kunnen tegen een stootje, en per ongeluk laten vallen was ook geen probleem. Het bereik zoals eerder verteld is zeer goed, en ben daar zeker over te spreken. Dus als je een groot huis hebt, en je wilt het bereik vergroten dan is dit zeker een goeie optie.

In het algemeen zijn het goeie versterkers met een degelijke kwaliteit, het bereik is meer dan genoeg, het enige echte grote nadeel voor mij is de prijs voor mij (Ben een student dus heb niet heel veel geld) en soms wil de configuratie niet helemaal mee werken maar na een reset lukt dat prima. 4 van de 5 sterren geef ik deze wifiversterkers.

Heb jij ook een KPN Starterkit Draadloze Wifiversterker (2 stuks)?