sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Seagate Expansion Portable 4TB Zwart

Specificaties 4TB 2.5" HDD met USB 3.2(G1) - Bekijk alle specificaties

Seagate Expansion Portable 4TB Zwart Review

HenkEisjedies 13 januari 2020, 111 views Product gekocht

Seagate Expansion Portable 4TB Zwart

Gekocht, maar na veel problemen teruggebracht. Geen aanrader.

Pluspunten

Minpunten

• Ondersteunt geen exFat
  • Kapot gegaan binnen 3 maanden

Veel problemen gehad met deze schijf. Het begon toen ik hem net in gebruik nam. Ik wilde de schijf graag op zowel Windows als MacOS kunnen gebruiken en koos daarom voor exFat als filesystem. Nou dat heb ik geweten. Zie Externe 4TB HD bevriest bios en voorkomt booten naar Windows
Mijn conclusie is dat ExFat niet gesupport wordt.

Daarnaast is de schijf vrij snel na gebruik kapot gegaan. Op een gegeven moment liep ik er tegenaan dat de schijf zichzelf disconnectte en direct weer connectte. De processen die de schijf op dat moment gebruiken geven dan een fout. Zo stopte mijn torrents in QBittorrent en ook mijn backup via SyncbackPro kwam in een foutmodus.

Gelukkig deed de Mediamarkt niet moeilijk en kon ik de schijf inwisselen voor een andere.

Heb jij ook een Seagate Expansion Portable 4TB Zwart?