sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Sony WH-H910N (Zwart) Review

maikelterhoeve 12 januari 2020, 86 views

Sony WH-H910N (Zwart)

Dit is een hoofdtelefoon met uitstekende prestaties. De geluidskwaliteit is goed en met NC nauwelijks.geen achtergrondgeluiden. Verder draagt de koptelefoon prettig. De bediening is wennen vanwege de touch bewegingen, maar niet verkeerd. Een minpunt vind ik de opbergtas. Ik had liever een hardcase beschermtas gehad voor vervoer in de rugzak.

Pluspunten

• Goed, gebalanceerd geluid
  • NC erg prettig
  • Draagcomfort
  • Lange accuduur
  • USB-c connector

Minpunten

• Geen hardcase opbergtas

Sony H.ear on 3 (WH-H910N - Zwart)

Unboxing / levering
De koptelefoon wordt geleverde in een compacte doos waarop meteen duidelijk wordt wat je hebt ontvangen, de mooie Sony H.Ear on 3 WH-910N. Naast de koptelefoon, die inggeklapt in de doos zit, vind je nog het volgende: informatie voor de bijhorende app, een zachte opbergtasje, een USB-C kabel (kort, ongeveer 15cm), en lange audiokabel (120cm) voor als je accu leeg is en verder nog een handleiding.

Design en comfort
De koptelefoon is beschikbare in verschillende kleurcombinaties. Ik heb de zwartkleurige versie. Wat mij gelijk opviel is dat naast het mooie, strakke design de koptelefoon ook licht is. De oorschelpen zijn niet extreem groot, maar ook zeker niet te klein. De oorkussens hebben een patroon wat het design niet saai maakt. De oorkussens zijn zacht en daardoor comfortabel. Zoals met alle koptelefoons kan het soms wel zweterig aanvoelen na langere tijd.

Op de koptelefoon vind je slechts twee knoppen. De eerste knop is een aan/uit/bluetooth knop en met de andere heb je meer vrijheid. Daar kun je in de app een functie aan toewijzen, namelijk NC aan/uit/ambient mode of spraakondersteuning oproepen. Verder bevat de koptelefoon een aansluiting voor de bijgeleverde audio kabel om de koptelefoon bedraad te verbinden met een apparaat, handig als bijvoorbeeld de accu leeg is. Dat zal alleen niet zo snel gebeuren, want de accuduur is uitstekend (35 uur volgens Sony). Tot slot heeft de koptelefoon uiteraard ook een aansluiting voor het opladen. Sony heeft gekozen voor USB-C en dat vind ik een goede zet aangezien steeds meer apparaten beschikken over USB-C. Verder geen knoppen te bekennen op de koptelefoon. Dat komt vanwege de touch bediening. Daarover later meer.
Geluidskwaliteit en Noice Cancelling (NC)
Geluidskwaliteit, de belangrijkste eigenschap van een koptelefoon en daar presteert Sony uitstekend in! Je merkt echt dat dit een duurdere range koptelefoon is als je naar muziek luistert. Het muziek gaat anders klinken, veel echter. Je hoort meer details dan goedkopere koptelefoons en oortjes. Dat heeft mij wel verbaasd. De koptelefoon ondersteund de audio indelingen LDAC, AAC en SBC voor een echt goede beleving.

Combineer je het geluidskwaliteit met Sony’s NC en je hebt een zeer goed presterende koptelefoon. In drukke ruimtes is men geneigd het volume hoger te zetten ter compensatie, maar dat is niet nodig met ene goede NC functie. Zelfs met het volume vrij laag kan ik ongestoord op kantoor naar muziek luisteren met nauwelijks achtergrondgeluiden. Dat vind ik een groot pluspunt van de koptelefoon.
Connectie, bediening en app
De koptelefoon zou je kunnen verbinden met de bijgeleverde audio kabel, maar dat is natuurlijk zonde van een draadloze koptelefoon. De draadloze verbinding met Bluetooth werkt goed en stabiel. Ik merk bij video’s geen vertraging gelukkig.

De audio bediening werkt via touch bewegingen. Met veegbewegingen kun je de muziek pauzeren, volgende nummer afspelen etc. Dat werkt best aardig, toch vind ik het nog steeds wennen aangezien het niet altijd reageert op bewegingen. Een handige functie is dat als je hand op de rechterkant van de koptelefoon houdt de muziek en NC dan even bijna uit gaat. Handig als je even iets korts moet horen.
De Sony H.ear on 3 WH-H910N (zwart) is een strakke, moderne koptelefoon met uitstekende geluidskwaliteit en NC. Voor mij biedt die combinatie veel waarde voor op kantoor. Het houdt mij beter geconcentreerd zonder dat hoge volume nodig is.

Sony heeft nog een andere bekende high-end koptelefoon (WH-1000XM3) in het assortiment. Voor mij is niet duidelijk wat het echte verschil is behalve wat kleine details.

Heb jij ook een Sony WH-H910N (Zwart)?