sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

JBL Tune 500BT (Zwart)

Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Tune 500BT (Zwart) Review

Rembert 10 januari 2020, 121 views Product gekocht

JBL Tune 500BT (Zwart)

Best OK voor de prijs, wel ruis bij zeer lage volumes.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Lichtgewicht
  • Simpele bediening
  • Kek kabeltje

Minpunten

• Klemt
  • Ruis bij lage volumes
  • Hard opstartgeluid
  • Geen tasje
  • App herkent koptelefoon niet

Volgens reviews zou het geluid behoorlijk 'bassy' zijn maar het valt me erg mee (lichte muziek, rock). Ook geen geslis in het hoog. Wel zit er een ruis in het geluid. Beetje jammer, daarom lijkt de koptelefoon mij voor bv. audiobooks wat minder geschikt. En daarbij kan bij spraak het ietwat bassy geluid wel wat hinderlijker gaan worden.

Qua draagcomfort: qua gewicht prima maar de koptelefoon klemt wel vrij stevig. Mijn B&W P3 bedraadde koptelefoon zit een stuk beter, maar is ook een andere prijsklasse.

De JBL app niet aan de praat gekregen. Koptelefoon is keurig gepeered maar app herkent de koptelefoon niet. App suggereert een bluetooth reset uit te voeren als gedocumenteerd in de snelstart handleiding. Helaas staat die procedure niet in deze handleiding. Paar pogingen gedaan, helaas tot nu toe geen bluetooth reset kunnen uitvoeren. Of zo'n reset iets zal opleveren betwijfel ik: de bluetooth connectie werkt prima: muziek luisteren lukt, bellen ook en de knopjes werken ook naar behoren. Veel slechte reviews over de app in de App Store.

Heb jij ook een JBL Tune 500BT (Zwart)?