sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

OnePlus 7T Pro (12GB ram) McLaren Edition Zwart

Specificaties 6,67" • 3120x1440 • 256GB - Bekijk alle specificaties

OnePlus 7T Pro (12GB ram) McLaren Edition Zwart Review

TheBlitz7 8 januari 2020, laatste update op 8 januari 2020, 334 views Product gekocht

OnePlus 7T Pro (12GB ram) McLaren Edition Zwart

Uitstekende telefoon met de laatste en beste specs in een speciaal jasje! Wanneer je eenmaal 90Hz hebt gebruikt, wil je eigenlijk niet meer terug naar 60Hz.

Pluspunten

• Voelt als een premium device
  • Volledig hoge resolutie scherm in combinatie met 90Hz
  • Speciale uitvoering
  • Future-proof

Minpunten

• Groene tint op curves van het scherm
  • Geen wireless charging

Telefoon en unboxing:

In de doos van de telefoon zijn de volgende dingen te vinden: een McLaren Alcantara/Carbon hoesje die over de randen van het scherm van de telefoon gaat, een 30 Watt oplader, een USB-A naar USB-C gevlochten kabel en natuurlijk de telefoon zelf. De oplader en de kabel zijn allebei in McLaren stijl. Opvallend genoeg wordt er geen 3.5mm headphone jack meegeleverd met de telefoon.

De telefoon zelf ziet er “premium” uit. Het voelt goed aan in de hand en het McLaren patroon in combinatie met de Papaya Orange accenten op de achterkant van de telefoon zien er heel goed uit. Een leuke detail is de oranje volume slider aan de zijkant van de telefoon.

Scherm:

Het scherm is naar mijn mening, op de achterkant van de telefoon na, het beste wat de telefoon te bieden heeft.

De telefoon beschikt over een resolutie van 3120x1440. Dit is een erg hoge resolutie voor een scherm op een smartphone. Je kan het scherm ook op een lagere resolutie zetten of de telefoon zelf laten bepalen welke resolutie wanneer goed van pas komt. De hoge resolutie zorgt ervoor dat video’s en foto’s “tot leven komen” door de scherpte. Het AMOLED scherm geeft de kleuren ook goed weer. Het is dus een perfecte scherm om series en films op te kijken.

Daarnaast kan je ook nog kiezen tussen een verversingssnelheid van 60Hz of 90Hz. Wanneer je eenmaal 90Hz hebt gebruikt, wil je eigenlijk niet meer terug naar een lagere verversingssnelheid. Het browsen en het scrollen op Instagram bijvoorbeeld, ziet er heel “smooth” uit op 90Hz. Hierdoor lijkt de telefoon ook nog sneller. Het scherm is een curved screen. Het enige nadeel van de curved screen is dat er een groene tint aanwezig is op de curves op witte achtergronden, maar dit lijkt een normaal “probleem” te zijn op telefoons met curved screens.

Speakers:

Op deze telefoon zijn er stereo speakers aanwezig en wordt er gebruik gemaakt van Dolby Atmos. Dit zorgt onder andere voor een 360-graden ervaring. De speakers klinken zo goed, dat ik het bijna zou vergelijken met de speakers die aanwezig zijn in de topmodellen van iPhone. Het geluid is helder en de bass is ook goed te horen.

Haptic feedback:

De haptic feedback op de OnePlus 7T Pro McLaren Edition is niet overdreven hard en ook niet te zacht dat je het niet voelt. Het voelt in ieder geval niet “goedkoop” aan en de trillingen bij het typen bijvoorbeeld voelen premium aan. Ik zou het ook bijna vergelijken met de haptic feedback die in iPhones te vinden is.

Batterij:

De batterij kan prima een hele dag mee. Ik kan er zelfs twee dagen mee vooruit voordat ik de telefoon moet opladen. De screen-on time is ook goed. Ik had bijvoorbeeld 4 uur screen-on time met nog 67% over. Ik gebruik verschillende social media apps en browse op het internet.

De lader die bij de telefoon wordt geleverd, maakt Warp Charge mogelijk, waardoor de telefoon in no time is opgeladen. Van 20% naar 80% duurde bij mij minder dan een half uur.

Camera:

De camera komt prima mee met andere smartphones al is het niet het sterkste punt van de telefoon. Er kunnen mooie foto’s gemaakt worden wanneer er genoeg licht beschikbaar is. De kleuren worden ook goed vastgelegd. Daarnaast is er ook nog een modus beschikbaar waarmee er in donkere omstandigheden foto’s gemaakt kunnen worden. Een leuke toevoeging is de wide-angle lens. Er kan ook opgenomen worden in 4K met 60fps. Stabilisatie is daarnaast ook beschikbaar voor het opnemen van video's. Verder zit er een pop-up camera in de telefoon voor selfies en face-unlock. Al met al zitten er prima camera’s op de telefoon.

Snelheid (software, RAM, CPU):

De telefoon is voorzien van een Snapdragon 855 Plus, wat het laatste topmodel is van Snapdragon. De processor in combinatie met de software van OnePlus zorgen voor een snelle ervaring met de telefoon. Waarbij ik bij mijn vorige telefoon tot wel 20 seconden moest wachten tot een app geopend was, duurt het bij de OnePlus minder dan een seconde. De software is vergelijkbaar met stock Android met een aantal (goede) aanpassingen van OnePlus, wat er dus voor zorgt dat er geen bloatware op zit en de telefoon snel reageert. De processor is daarnaast ook goed voor het spelen van de nieuwste games, zoals Call of Duty.

Verder zit er ook nog 12GB RAM in de telefoon. Dit maakt de telefoon dus future-proof en er is genoeg geheugen beschikbaar voor multitasking. Naast de 12GB aan RAM is er 256GB aan opslag beschikbaar.

Vingerafdrukscanner:

De vingerafdrukscanner is gemakkelijk in te stellen en er kunnen meerdere vingerafdrukken worden ingesteld. Het ontgrendelen met de scanner gaat heel snel en is dus makkelijk in gebruik.

Conclusie:

Al met al is het een goede, snelle en natuurlijk mooie telefoon van OnePlus. Het scherm en de achterkant van de telefoon laten het echt op een premium device lijken. De telefoon heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding en ik ben blij dat ik voor deze telefoon heb gekozen!

Heb jij ook een OnePlus 7T Pro (12GB ram) McLaren Edition Zwart?

Reviews door de redactie