Ubiquiti UniFi Switch 16-poorts 10Gbit

Ubiquiti UniFi Switch 16-poorts 10Gbit Review

r_bleumer 8 januari 2020, laatste update op 8 januari 2020, 3.381 views Product gekocht

Ubiquiti UniFi Switch 16-poorts 10Gbit

Uitstekende switch

Pluspunten

• Stabiel
  • Snel
  • Eenvoudig configureerbaar
  • Flexibel
  • Relatief goedkoop

Minpunten

• Geen

Features Score: 4
In onze onderneming liepen we tegen het probleem van snelheid van restore aan. De switch kon de tapedrive niet meer bijhouden, wat voor problemen zorgde. Dus op zoek naar een nieuwe switch.

Na eerdere goede ervaringen met Ubiquity op gebied van Access Points, was de stap dus gering om ook een switch van Ubiquity te nemen. Tevens was dit per poort een van de goedkoopste managed 10 Gbit switches.

Wij gebruiken 2 van deze apparaten nu als core-switches binnen ons netwerk. Geen spoortje van instabiliteit, ze doen het gewoon.

Heb ze met meerdere VLANs geconfigureerd, en er hangt ook nog een channel-bonded Synology NAS aan. De ethernet adapters die we gebruiken zijn Intel X520's met glas SFP's. Deze combinatie werkt absoluut probleemloos.

De configuratie is eenvoudig te doen via een goede duidelijk webinterface. Hier kun je zaken doen als channel bonding en VLANning. Voor ons bood dit voldoende mogelijkheden. Wij hebben m slechts op Layer 2 geconfigureerd. Volgens mij biedt ie geen Layer 3 functionaliteiten, maar goed, dat hadden we ook absoluut niet nodig omdat we goede routers hebben die dat voor ons afhandelen.

De snelheid valt binnen het netwerk direct te voelen. Zaken als een live-migration duren nu nog slechts secondes, waar het eerder richting de minuut (of langer) ging.

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi Switch 16-poorts 10Gbit?

Meer advertenties