iCasa Pulse 8S Review

Ron_de_ruiter 6 januari 2020, 2.458 views Product gekocht

iCasa Pulse 8S

Naar aanleiding van wat discussies in met name dit forum: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/60827080#60827080 Vanwege het niet werken van Jung, gekozen voor deze schakelaar, en inmiddels is deze een aantal weken in gebruik.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit schakelaar, veel beter dan verwacht en veel beter dan bijvoorbeeld Jung
  • Materiaal weliswaar hard plastic maar voelt hoogwaardig aan
  • Past in standaard Jung AS400 frame
  • Makkelijk in gebruik te nemen
  • Kan worden aangemeld op de Hue bridge via standaard aanmelden schakelaar op de Hue app

Minpunten

• Kleine, nauwelijks zichtbare kleurafwijking t.o.v. Jung AS400 frame
  • Iets dikker, waardoor hij iets voor het AS400 frame uitsteekt
  • Geen mogelijkheid zelf logo's of namen te geven aan de pulse drukkers, zoals bij de Jung ZLL wel het geval is

Kwaliteit Score: 5
Zoals in de beknopte toelichting, is deze gekocht ter vervanging van de JUNG ZLL pulseschakelaars welke veel problemen gaven.

Kleine achtergrond:
Ik heb twee van deze pulseschakelaars in een dubbel Jung AS400 frame in mijn woonruimte direct naast de deur van de hal.

Deze twee pulse schakelaars beheren 9 hue lampen voor de ene pulsedrukker en de andere 9 GU10 Hue lampen, 1 Hue verlengde RGB ledstrip en twee Hue flame lampen dus in totaal 12 lampen.

Ik heb verschillende scenes geprogrammeerd onder de verschillende scene schakelaars, onder mee het aan en uit schakelen van slechts een deel van de lampen en het veranderen van de warmte van het white Ambiance licht.

Beide schakelaars worden inmiddels een week of drie dagelijks door minimaal 6 mensen gebruikt zonder ook maar een enkel probleem.

Dit product is het niet waard om een hele uitpakparty voor te organiseren dus dat ga ik ook niet doen. Hieronder de doos waarin het product geleverd word.

Foto van de bijgeleverde handleiding, de handleiding spreekt redelijk voor zichzelf.

LET OP BIJ INSTALLEREN:
de battteriij is beschermd met een klein plastic filmpje, en is redelijk onzichtbaar. Zorg dat je deze verwijderd! Staat in de handleiding, alleen het filmpje is zo transparant en klein dat deze makkelijk over het hoofd word gezien!

Zoals gezegd, wil ik de pulsedrukker installeren in een bestaand JUNG frame op een bestaande wandcontactdoos.

Als hier je oude schakelaar zat vergeet dan niet om bruin met zwart door te verbinden zodat je lamp blijft werken :-)

Verder, het aanmelden van de schakelaar gaat via de HUE app > Accesoires setup > Add accesoiry.

Let op dat de schakelaar niet zichtbaar is in de app, maar wel wordt aangemeld.

Lampen worden daarna afzonderlijk aangemeld door middel van de schakelaar in de juiste stand zetten en dan dicht bij de lamp houden, etc. staat duidelijk inde handleiding hoe dit precies moet.

Ik heb beide schakelaars in een dubbel Jung AS400 frame gemonteerd, maar er word een los frame meegeleverd.
(Jung AS400 dubbel frame)

Het meegeleverde frame:

Ook een montageplaat om ofwel op de muur te plakken ofwel te monteren op een wandcontactdoos. Dit gaat vlekkeloos.

De montageplaat is van een goede kwaliteit metaal.

Zoals gezegd steekt de pulseschakelaar iets uit het frame, maar ik ervaar dit niet als storend, het past allemaal prima en het ziet er erg strak uit.

Heb jij ook een iCasa Pulse 8S?

Maar zijn je problemen nu opgelost, of zijn er andere voor in de plaats gekomen???
Met de Icasa geen enkel probleem gehad tot nu toe.
Nieuw met hue en me aan het verdiepen hierin. Begrijp ik goed dat de 6 scènes alleen in te stellen zijn op de schakelaar zelf en dat de scènes niet via de app aangepast kunnen worden?

Deze schakelaar gaat dus buiten de bridge om?

Wil een ensis, losse E27 hue lamp en 2 livingcolours lampen aansturen om mee te beginnen.
Voor zowel de philips hue schakelaars zelf als third party schakelaars geld hetzelfde principe:
Je meld de schakelaar aan in de app, maar de lampen die je met de schakelaar wilt schakelen moet je 1 voor 1 aanmelden op de schakelaar via de procedure in de handleiding.

De schakelaars zoals hierboven kunnen scenes opslaan, dit betekent dat je de aangemelde lampen via de hue app in een bepaalde kleur en lichtsterkte in kan stellen en dat op kan slaan op een van de knoppen door bijvoorbeeld de S1 knop lang ingedrukt te houden.

Ook kan de in de S1 t/m S6 knoppen een gedeelte van je aangemelde lampen aan/uit schakelen.

Beetje duidelijk zo?
Ik zat even te stoeien met de hue lampen, maar de handleiding hieronder maakt het stukken duidelijker.

Onder wandschakelaars en koppel de pulse s8.......

[Reactie gewijzigd door Waltman op 18 januari 2020 20:33]

Een update:

De innr smart plug sp120 is ook te koppelen met de icasa pulse s8.

- Koppel de innr sp120 met de hue bridge
- Schakel de innr sp120 aan met de hue app
- Haal de innr sp120 uit het stopcontact,
- wacht een tel, blauwe led gaat uit
- Plaats de innr sp120 in het stopcontact
- Zet de icasa pulse s8 in leer mode