Specificaties zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 595 (Grijs, Groen) Review

Crazyanz 30 mei 2010, laatste update op 31 mei 2010, 1.358 views

Sennheiser HD 595 (Grijs, Groen)

Pluspunten

• Geluidsweergave bij zowel muziek als games
  • Draag comfort
  • design
  • Bijgeleverde hanger

Minpunten

• Lange plug icm de 3,5mm adapter

Ik heb de Sennheiser HD595 nu een tijdje mogen gebruiken dus werd eens tijd voor een review.

Ik gebruik de Sennheiser vooral icm met mijn PC met een Asus Xonar D1 geluidskaart op basis van deze ervaring zal ik deze review dan ook uitwerken.

Verpakking en accessoires
De Sennheiser 595 komt in een redelijk simpele verpakking en wordt geleverd met een 6,5MM naar 3,5mm plug en een steun die vast te klemmen is op een zelf te kiezen object. Ik heb de klem aan mijn bureau bevestigd, ik moet zeggen dat ik er eerst het nut niet zo van inzag maar als ik hem nu niet gebruik hangt ie er standaard aan.

HD595
de Sennheiser HD595 ziet er strak uit. De oorkussen ogen zeer zacht en na uren gebruik kan ik niet anders zeggen dan dat ze inderdaad net zo zacht zijn als dat ze eruit zien! Kop telefoon voelt degelijk aan maar toch heb je het idee dat ie niet te vaak moet vallen.

icm de 3,5mm adapter plug heb je trouwens wel te maken met een plug die bij elkaar 8,5CM lang is (gerekend vanaf de sleeve dus exclusief de plug)!!!

Geluid
Na het uitpakken de Sennheiser gelijk in de ipod geplugd en dat viel toch wat tegen eerlijk gezegd vooral omdat de bass wat achter blijft. Daarna in de computer geplugd en dat klonk al een stuk beter icm flac nummers. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat een hoofdtelefoon versterker en een flink aantal uren inspelen voor een flinke verbetering konden zorgen. Dat eerste heb ik nog niet gedaan maar ik ga binnenkort wel een Cmoy in elkaar zetten. Het inspelen heb ik wel gedaan en inderdaad hij klinkt steeds beter! Ik begin de Hd595 dan ook steeds meer te waarderen een haarscherpe geluidsweergave. Nu na +/- 20 uur gebruik is de bass ook een stuk bijgetrokken en overall klinkt de HD595 ook steeds beter en is het ook zonder versterker genieten. Het is nu zelfs zo dat ik nog amper de speakers gebruik omdat het geluid via de koptelefoon gewoon veel lekkerder is!

Omdat het een open hoofdtelefoon betreft lekt er redelijk wat geluid naar de omgeving en omgeving geluid is in vergelijking met dichte koptelefoons ook vrij goed hoorbaar. HD595 is daarom ook vooral geschikt voor thuisgebruik.

Gamen
Ik wil ook nog wel eens een potje gamen en alhoewel ik de hoofd telefoon niet met dit doel heb aangeschaft ben ik meer dan tevreden. Met de geluidskaart in game stand (AEX 5.0) wordt je echt weg geblazen en heb je het idee midden in de game te zitten als het om geluid gaat!

De Sennheiser HD595 bied veel geld voor zijn waar (ik heb er 120 euro voor betaald). Ik heb ook nog naar de AKG 701 gekeken en alhoewel die een stuk duurder is beviel de HD595 mij beter kwa geluidsweergave maar dit is puur persoonlijk het geluid van de Sennheiser is wat warmer. Waar je echt rekening mee moet houden bij de HD595 is dat hij echt een stuk beter gaat klinken naarmate hij goed ingespeeld is. Bij mij klinkt hij na 20 uur al en stuk beter en wat ik op online fora lees is dat na +/- 50 uur pas echt het volle potentieel te beluisteren is.

Al hoewel de impedance 50 Ohm is en dus redelijk goed zou moeten werken bij de meeste apparaten schijnt een versterker toch een positieve uitwerking te hebben dus binnenkort ga ik eens kijken wat het effect hiervan is. Ik zal de review hier dan ook updaten.

Heb jij ook een Sennheiser HD 595 (Grijs, Groen)?

en nog toe voegen open oor design dus je krijgt geen druk op je kop.
en geen zweterige oren.

vond ik athans een voordeel

edit:
die plug is bijna bij elke kop telefoon een issue.
maar versterkers hebben wel directe aansluiting dus geen adapter nodig. ook voor computers kan je deze los halen scheelt een hoop

[Reactie gewijzigd door Esxca op 30 mei 2010 21:28]

Klopt nog even toegevoegd.

Plug is voor mij persoonlijk geen probleem omdat ik hem voor thuisgebruik heb aangeschaft. Wat je echter vaak ziet is dat er opschroef constructies zijn en die zijn wat compacter in vergelijking met deze adapter.
Heb dezelfde HD595 geniale headphone :), nette review mist alleen wellicht een plaatje.
Maargoed 3 sterren -waardig vind ik wel.

ohja en inspelen moet je zowieso altijd wel, tenzij je ubercheape oordopjes van 10 euro hebt, tsjah dan kan ik me voorstellen dat er weinig geluidskwaliteit /verbetering is na inspelen..:P

[Reactie gewijzigd door 3DDude op 30 mei 2010 21:50]

Degelijke review. Ik heb deze Sennheiser (wel de 120 Ohm versie) zelf al ruim zes jaar in mijn bezit en hij bevalt nog steeds. Een versterker is wel aan te raden om de lage tonen wat meer punch te geven. Ik heb hiervoor een Meier Corda 3Move gekocht. DIt kleine toestelletje laat echt horen hoe goed de 595 wel kan zijn. Wat mij betreft een grote aanrader.
Als je een cMoy gaat maken, zoek dan even naar eentje met een bass boost cicruit, dat is erg leuk met de HD595. Vooral tijdens films en games zul je toch een beetje die bass missen.

Leuke review, maar hier en daar een foto er bij was misschien leuker geweest.

Edit: Typo

[Reactie gewijzigd door Bonthouse op 30 mei 2010 22:25]