Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart

Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 144Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart Review

Destynx 1 december 2019, laatste update op 1 december 2019, 79 views Product gekocht

Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart

Een goed scherm maar pas op voor dode pixels. Ik heb in totaal 4 exemplaren gehad waarvan de eerste 3 dode pixels bevatten. Voor de rest zeer tevreden en een kwalitatief goede monitor

Pluspunten

• Goedkoopste G-Sync scherm
  • Gaat snel aan
  • Goede kwaliteit voor TN

Minpunten

• 3 exemplaren met dode pixels
  • Standaard lastig te monteren

Ik heb de monitor in april gekocht omdat ik toch graag mijn GTX1080 volledig wilde gaan gebruiken. Ik kwam van 3x 60hz 1080p schermen met IPS panelen die ik al dik 4 jaar in bezit heb. Ik speel tegenwoordig veel FPS games dus de 1440p 144hz (165hz) komt zeker van pas en is een wereld van verschil tov. 60hz. Daarnaast speel ik ook veel PUBG waar de framerate wel eens dropt naar 70/80, dus dan is G-Sync wel heel fijn.

Als eerste een Freesync 1440p Acer monitor gekocht om te kijken of die monitor goed werkte nu Freesync G-Sync compatible is. Dat bleek niet zo te zijn dus deze retour gestuurd. Dit exemplaar was in een keer goed, in tegenstelling tot wat je hieronder zal lezen.

(Foto van de Acer Predator toen ik hem binnen had)

Ik heb de monitor bij Coolblue gekocht vanwege de goede service mocht er iets mis gaan. En nou daar heb ik zeker gebruikt van gemaakt. Ik ben in totaal DRIE KEER terug geweest met het scherm. Alle drie de keren waren er dode pixels in het beeld te zien. Gelukkig woon ik redelijk dicht bij de Coolblue in Amsterdam, dus elke keer daar het scherm omgeruild voor een nieuw exemplaar. Bij de vierde poging had ik er eindelijk een die goed was.

(Bij Coolblue in Amsterdam)

Het scherm dus 4 keer uitgepakt, in elkaar gezet en getest. Daarbij merk je dat je na de tweede keer handig wordt in de standaard monteren, wat de eerste keren nogal lastig is. Ik heb de monitor ook meegenomen naar een LAN party, wat overigens heel makkelijk was gezien de standaard zo los gaat en de doos groot maar handzaam is.

Nu ik eenmaal een paneel zonder dode pixels heb ben ik zeker tevreden er over. Ik heb voor de rest geen merk voorkeur, maar ik ga de volgende keer eerst bij andere merken kijken voordat ik weer een Acer koop. Het scheelt toch wat gedoe als je gelijk een goed exemplaar krijgt.

Heb jij ook een Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht