Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty) Review

sharvinz 30 mei 2010, laatste update op 30 mei 2010, 2.750 views

Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Macro toetsen
  • LCD scherm
  • Pols steun
  • Toetsverlichtingen
  • 2 usb poorten in de toetsenbord zelf
  • Design

Minpunten

• Macro knoppen kunnen perongeluk worden ingedrukt en dan stuur je bijv. wwdassss naar je vrienden in msn
  • LCD scherm is niet helemaal te roteren.
  • Externe stroom toevoer
  • Groot in vergelijking met een normaal toetsenbord

Mijn review van vorig jaar 1 juli ik dacht laat ik hem hier ook maar plaatsen, ben overigens 15 was toen 14 dus zeer wss is het niet kwalitatief goed. Tis op zn minst wel een bijdrage.

------------------------------------------------------
Voor het lezen
Over de volgende dingen ga je lezen in mijn review:

-Verpakking
-Is het je geld waard?
-Conclusie
-Plus en Min punten

------------------------------------------------------

Eerst blik op de verpakking:
Het eerst wat ik dacht toen ik de doos binnen kreeg was WOW die is groot.
Als je de doos bekijkt zie je de G19 in het groot in het midden van de doos afgebeeld.
Met een simpele kleine foto dat je de toetsen van kleur kan veranderen.

Toen bekeek ik de achterkant, dat is een typische achterkant met alle specificaties.
En een korte handleiding in verschillende talen.
Wat me hier ook weer opvalt is dat er weer in het kort staat afgebeeld wat je er allemaal mee kunt doen.

Inhoud van de verpakking:
-De Logitech G19
-Handleiding
-Stroom kabel(voeding)
-Een pols steun
-CD met software
Dat is ook alles wat je nodig hebt, geen extra's een geen poes pas.
Gewoon het nodige.

De Logitech G19 zelf:
Nu ga ik wat dingen bespreken over de G19, wil je weten wat?
Lees dan verder ;).

Het is een zeer mooie toetsenbord, mede doordat je de kleuren kunt veranderen.
Kleuren van de knoppen veranderen kan je door middel van de software doen.
De toetsen voelen niet goedkoop aan, het is een heel solide toetsenbord dat voel je ook als je hem optilt.
Het is dus een zware toetsenbord.
In het begin is het wel wennen aan de knoppen, bijv. {ESC} zit niet meer in de hoek van je toetsenbord.
Iets wat ik wel gewend was om telkens even snel een msn windows te sluiten.
Dat ging dus ook in het begin vaak mis, maar je raakt er snel gewend aan!
Ook heeft dit toetsenbord 2 ingebouwde usbpoorten.
Hierover meer later

De Logitech G19 functies:
-Kleur van de knoppen veranderen naar eigen smaak
-LCD Display (meer hierover zometeen)
-12 Macro knoppen, met een MR functie, met M1,M2 en M3 (meer hierover zometeen)
-Verlichting uit doen
-Media bediening
-Windows toets uitschakelen

De Logitech G19 macro functie:
Zoals jullie hebben gelezen beschikt dit toetsenbord over macro toetsen ,wat dat zijn lees je zo.
Macro toetsen zijn bijv. snelkoppelingen, stel je bent ingame en je moet een moeilijke beweging doen die echt veel moeite kost(zo noem ik het even) dan druk je gewoon G1 of G2 t/m G12.
Je kan on the fly toets combinaties opnemen door middel van de MR knop die zich op de toetsenbord bevind.

Ik gebruik dat bijv. voor als ik aan het scripten ben en de heletijd de zelfde code moet invoeren met een andere variable.
Heel handig dus!
Je hebt M1, M2, M3.
Dat zijn 3 profielen met elk afzonderlijk instelbare 12G toetsen wat dus maakt dat je 36G toetsen hebt.
Dus 36 toets combinaties bijv. opnemen.
Wat daar dan ook nog eens bij hoort als je aan het gamen bent een kleine switch knop, die je simpel weg kan verschuiven zodat je ingame niet perongeluk de oooo zo iritante windows knopt indrukt en dus dood gaat ingame :P.

Logitech G19 LCD scherm:
Dit is een hele handige scherm, kan je bijv checken welk liedje je aan het luisteren bent.
Ingame kan je bijv. de MAP checken.
Heel handig dus, ik heb hier zelf allemaal nog niet mee geexperimenteerd want ik game even een tijdje niet meer.
Kortom leuke gadget :).
Het is overigens erg mooi ontworpen en verwerkt in dit toetsenbord.

Stroom toevoer
Hier heb ik genoeg vragen over gekregen om het in mijn review te verwerken.
Dus wat voor aansluiting heeft dit ding nou echt?
Nou dit toetsenbord heeft 3aansluitingen in totaal:
-2x usb aansluitingen
-netstroom aansluiting

Wat ik al eerder had vermeld, maar hier ga ik er wat dieper op in.
Zoals je weet heeft dit toetsenbord een lcd scherm,backlight verlichting en powered usb aansluitingen.
Dit allemaal vergt meer stroom dan 1usb poort kan leveren, dus hebben ze daar iets op bedacht een aansluiting op het stopcontact.
Dit stekkertje voorziet de hele toetsenbord van stroom.
MAAR werkt dit toetsenbord wel zonder stroom, het antwoord is ja.
Het werkt wel zonder stroom aansluiting maar dan werkt het lcd schermpje niet meer en de backlight gaat uit.
Je kan gewoon typen en de basis functies gebruiken zonder stroom toevoer, maar ik neem aan dat je daarvoor niet dit toetsenbord hebt gekocht.

Toetsaanslag
Over de toetsaanslagen, tja........
Je hoeft niet hard te drukken, dus lekker makkelijk.
Het maakt bijna geen geluid bij het indrukken, alleen de spatie bar maar die maakt bij elke toetsbord die ik heb gehad geluid.
Je vergeet je handen op dit toetsenbord, het voelt allemaal lekker zacht en glad aan.
Het is glad maar toch met veel grip.

Is het je geld waard:
Of dit je geld waard is zou je zelf moeten bepalen het was wel in ieder geval mijn geld waard.
Het is allemaal smaak :p.
Je moet alle + en - punten voor je zelf bekijken en dan besluiten of hij het waard is voor jou.
Ik heb in iedergeval geen spijt van deze aanwinst.

Conclusie:
Dit toetsenbord is over het algemeen een super fijne gadget toetsenbord.
De gadgets zijn leuk en handig.
Overigens is dit alleen een toetsenbord voor degene die hiervan houden, als je van simpel houd dan raad ik je dit niet aan.
En als je dit toetsenbord koopt kan je ik ook een Logitech G9 muis aan raden.
Hoezo een logitech G9 in combinatie met de G19?
Dat lees je in de review van de G9.
Voor de een een nadeel voor de ander een voordeel dat is namelijk het externe toevoer van stroom.
Als je houd van alle leuke extra's en een stopcontact minder is dit de toetsenbord voor jou dus!

Heb jij ook een Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)?

mooie review.
maar ik heb G15 toetsenbord.
ik zie niet echt voordelen boven de G15
Ik zou zeggen dat LCD schermpje?
alleen omdat het een kleuren schermpje is????

je hebt wel meer macro toetsen al bij de g15v2. en meerdere kleuren led verlichting :*)
Is het je geld waard:
Het is allemaal smaak .
Ik heb in iedergeval geen spijt van deze aanwinst.

Het is inderdaad een personelijke keuze, de 1 zegt veels te duur de ander wil nooit meer zonder (daar ben ik er 1 van), ik maak niet optimaal gebruik van het bordje (G toetsen zitten voor mij tever weg om te gebruiken) maar ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik het bordje gehaald heb.

alleen omdat het een kleuren schermpje is????

Ik denk ook wel dat het meer pats factor dan echt nut heeft in mijn geval (ik vind hem er gewoon supergaaf uitzien)

Nette review alleen vind ik externe stroom toevoer niet een minpunt,dit is om kracht te geven aan de usb sloten (en lcd) usb ingangen gebruik ik bijna dagelijks en is voor mij echt een uitkomst (dus stroomtoevoer is voor mij juist een pluspunt :) )

Edit : typo

[Reactie gewijzigd door sir serial op 30 mei 2010 09:15]

Zowiezo het design vind ik mooier dan de G15 en je kan hier alle toetsen andere kleurtjes geven.
Maar ik had zo iets van toen ik hem zag WOW die moet ik hebben.

En nja externe stroom was voor mij een min punt het is wel weer een stopcontact minder en een draadje meer.
ik vindt hem helaas te duur :(
en ik heb een Logitech G15 v1 in de kast liggen en Logitech G15v2 gebruik ik momenteel ;P

Waarom ik twee toesenboarden heb ?
Me oudere zus wou een toetsenboard en die vond hem wel mooi ;) dus toen had ik de nieuwere versie gehaald. Alleen nu heeft mijn oudere zus een laptop en zit ik dus met 2 toetsenboarden.

Het liefst verkoop ik ze en met het geld ook ik dan de G19.

Een kabel meer of minder merk je niet meer bij mij.
omdat mijn draadloos netwerk ontvanger voor de zoveelste keer kapot is gegaan.
Heb ik nu een netwerkkabel lopen van mijn desktop naar mijn laptop, haha ;)
Daarnaast nog een LCD TV die ik niet meer gebruik,
Samsung T220HD.