DFI Lanparty UT RDX200 CF-DR, Xpress200 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) Review

frPOW 10 maart 2006, 689 views

Pluspunten

• Veel overclock opties
  • Veel aansluitingen voor bijvoorbeeld SATA schijven
  • UV reactive
  • Goeie layout
  • Uitgebreide bios

Minpunten

• Hoge prijs

Layout Score: 4
Ik heb dit bordje december 2005 gekocht, werkt heerlijk en geeft hele goede resultaten.
Mijn opstelling:

DFI Lanparty-UT RDX200
Amd 64 3500+
2X 1GB dual channel C.L.3 (kingston)
Sapphire ATI radeon X1900XT

Erg goede overclock resultaten voor zowel de processor als het geheugen. Erg uitgebreide bios waar je alles tot in de puntjes kunt tweaken. Voltages en kloksnelheden zijn makkelijk in te stellen in de GENIE-bios. Er zitten veel functies op waar ik nog nooit van heb gehoord, maar ik heb het liever wel dan niet. Mijn 3500+ loopt nu op 11x238= 2618Mhz zonder haperingen (stock cooler.

Erg overzichtige layout op het bord zelf, alleen een paar aansluitingen zijn niet handig geplaatst, de pci kaarten (als je die hebt) zitten dan erg in de weg, en zo moet je dus allerlei onderdelen eruit halen voordat je een nieuwe sata-schijf of fan erop kunt prikken, verder alles ok.

Ik raad dit moederbord ten zeerste aan voor overclockers, het is gewoon de beste keuze, en in combinatie met de crossfire mogelijkheden is het gewoon het beste dat je op dit moment kunt krijgen op overclockgebied.

Heb jij ook een DFI Lanparty UT RDX200 CF-DR, Xpress200 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)?

Wat ik mis is antwoord op de vraag:

Wat maakt deze mammaplank beter dan de albekende DFI UT NF4 Ultra-D?

Zie mijn survey > http://tweakers.net/productsurvey/survey/2223
de mogelijkheid voor crossfire, ik vind nvidia kaarten namelijk flink zuigen en wil dus juist 2 ATI-kaarten in de SLI/crossfire opstelling, en de RDX200 chipset van ATI werkt daar natuurlijk veel beter mee...
geloof dat je 4x 512mb op 1t kan draaien wat bij de ultra-d niet kan.
@ frPOW, wat voor voeding gebruik jij trouwens? Dan weet ik welke ik iig kan halen.
ik heb een enermax noisetaker 650 watt.
De RD480 is nou niet een goede chipset te noemen.

Voor Crossfire en enkele opstelling voor Ati raad ik toch aan om voor de RD580 chipset te gaan.
Ik heb hem zelf ook, heerlijke moederbord, maar ik moest er wel een nieuwe voeding door kopen :(.
Wat een walgelijk bord, ik ga hem vandaag nog terugruilen. Zie hier waarom: Klikbaar!
lol 10 dagen geleden (zie hierboven) zei je nog:

' Ik heb hem zelf ook, heerlijke moederbord, maar ik moest er wel een nieuwe voeding door kopen.'

Beetje te snel enthousiast geweest??