Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model) Review

triet 29 mei 2010, laatste update op 29 mei 2010, 2.328 views

TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)

Pluspunten

• mogelijkheid dd-wrt te flashen

Minpunten

• native firmware heeft beperkte portmapping ondersteuning

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
Deze router besteld i.v.m. mijn nieuwe Ziggo aansluiting en aanprijzingen van andere users. Ik ben niet snel tevreden maar ben zeer tevreden over dit apparaatje, helemaal na installatie van DD-WRT. Overigens is dit mijn eerste 'echte' router, hiervoor altijd ADSL gehad met ADSL modem/routers.

Helaas gebruik ik ook een Synology NAS waarbij de SSL poort 5001 is en ik vanaf de buitenwereld deze bereikbaar wil maken via de reguliere port 443. Een port forward waarbij de inkomende port anders in dan de te mappen port is niet mogelijk met de TP-Link firmware!

In eerste instantie wilde ik de originele firmware erop houden (don't break a working thing). Door deze portmap-reden heb ik besloten er toch dd-wrt op te zetten. Na wat uitzoeken hoe dit precies moest was het met een poep en een scheet geregeld en heb ik nu een goedkope, goed presterende router met geweldige featureset. Aanrader!

Heb jij ook een TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)?

hoi,

ik heb ook de tplink in combinatie met een synology nas.
het is mij wel gelukt om de nas via het router en via de modem naar buiten te openen.
Ik heb ze beide in de DMZ gezet en de poorten geopend met de router tool in de nieuwe nas firmware.
Werkt ddwrt sneller en beter als de native of is er niet meer verschil?
Iets meer info zou 't een leukere review maken :) Foto's, snelheden, installatiegemak, dat soort zaken :)
Een geweldige featureset zeg je in de laatste regel. Waarom dan toch maar 3 sterren bij deze eigenschap ?
Hij zegt in de review dat de standaard featureset niet echt denderend was. Ondermeer om zijn NAS makkelijk van buitenaf toegankelijk temaken heeft hij daarom i.pv. de standaard firmware DD-WRT ge´nstaleerd, maar die krijg je dus niet standaard geleverd als je het product koopt :) .
Dank voor je reviews. Heb de router nu een maandje of twee en mis ook de portmappings. Ook omdat ik over ben gestapt naar ziggo
Met DD-WRT werkt volgens mij alles geweldig :P!
Het mooie is ook dat je je lampjes uit kan zetten daarmee!
Ideal dus voor een informatica studentje :P