Sony CMT-LX30iR (Zwart) Review

triplecore 30 mei 2010, laatste update op 15 augustus 2010, 959 views

Sony CMT-LX30iR (Zwart)

Pluspunten

• Goed Geluid
  • Mooi Design ( persoonlijk )
  • iPod Dock
  • Fm Radio / Cd speler
  • Bouwkwaliteit is zeer goed
  • Afstandbediening is klein en handig

Minpunten

• De afstandsbediening werkt niet wanneer je op Youtube muziek luistert.
  • Prijs is wat hoog voor een iPod dock

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Mijn eerste (mini) review ;)

Waarom de Sony CMT-LX30ir

De reden voor het kiezen voor deze Sony was in eerste instantie het design, en dat Sony naar mijn mening altijd kwaliteit producten maakt.
Verder heb ik natuurlijk gekeken wat de concurentie te bieden had. Logitech had ook een mooi model staan ( Logitech Pure-Fi Anywhere 2 ) deze was ook aanzienlijk goedkoper, 99,- bij MP3shop.nl. Maar heb uiteindelijk toch gekozen voor de CMT-LX30 omdat deze een stuk beter design had en wat extra features.

Waar gekocht

Bij Redcoon was hij het goedkoopste met verzenden dus daar heb ik hem ook gekocht. Ging snel en gemakkelijk op het verzenden na dan. ( Ze hadden het pakketje bij mijn buren geleverd zonder een briefje door de bus te doen )
De prijs die ik er overigens voor betaald heb was 131,48 inclusief verzendkosten.

De verpakking

DE Hi-Fi set is prima verpakt in een ruime doos. Verder staat er op de verpakking genoeg informatie zoals welke iPod's er werken en andere informatie.

Aansluiten

Het aansluiten van de boxen gaat redelijk makkelijk, alles wordt netjes in het instructie boekje uitgelegd, in het nederlands natuurlijk. Bij de afbeeldingen zit nog een plaatje met de achterkant van de Hi-Fi set.

Bouwkwaliteit

Deze is zeer goed te noemen, alles voelt zeer stevig aan. De knopjes zijn ook van goede kwaliteit deze zitten namelijk niet zo los dat je ze zo er uit kan halen. De afstandsbediening die er bijgeleverd wordt voelt ook goed aan, knopjes stevig en geen cheap feeling.

Geluidskwaliteit
Gewoon goed. geen geknars of dergelijke ook niet wanneer de Hi-Fi set luid staat ( Ben niet hoger gegaan dan volume 20 want dit werd iets te. )
Het uitgangsvermogen is trouwens 2 x 5W

Featureset
Net zoals al het andere; goed. De Hi-Fi set bevat een BassBoost funcite genaamd DSGX ( Dynamic Sound Generator X-tra ) dit zorgt voor een dynamischer geluid.
Verder nog:
- Equalizer ( Rock, Pop, Jazz & Flat )
- CD speler
- FM Radio
- iPod Docking

De Sony CMT-LX30 is een prima Hi-Fi set welke zeker waard is voor z'n geld. Bouwkwaliteit is gewoon weg goed en het geluid ook. Enigste minpuntje is dat de afstandbediening niet werkt wanneer je op Youtube muziek luistert.

Heb jij ook een Sony CMT-LX30iR (Zwart)?