Asus A6Va-Q016H (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home) Review

trizzie 9 maart 2006, 686 views

Asus A6Va-Q016H (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home)

Pluspunten

• Snelle videokaart ati X700 (tot voor kort)

Minpunten

• Snel kapot, te veel geluid, onduidelijke knoppen.

Dit Asus laptopje is naar mijn mening veel waar voor je geld, met name op het video-kaart gebied. Dit heeft wel negatieve gevolgen voor de accuduur en warmte/geluids productie, met enige regelmaat slaat de fan aan...dus ga er niet mee op je schoot zitten.
Het beeld is erg mooi, al zitten er in teveel laptops de "dode (sub) pixel". Nu is dat niet erg ergens onderaan de pagina, maar als net die ene (zoals in mijn geval) precies in het midden zit, dan heb je pech.
Het grote nadeel is de betrouwbaarheid. Ik denk soms wel eens dat alles wordt verkocht, ookal zijn er problemen mee. De laatste vijf (!) hardware aanschaffen waren er 3 kapot. Dat is meer dan de helft! Zo ook mijn laptopje.
Het begon allemaal met het uitvallen van de harde schijf met een klik, voor het inlog-scherm van XP. Na 3x met een harde reboot slaagde het systeem op te starten.
Niet lang hierna begaf mijn toutch-pad (muisaanwijzer) het.
Na contact met het asus helpteam werd ik niet veel wijzer dan dat ik de "restore" cd maar moest gebruiken en dus windows opnieuw moest installeren. Ik ben daartoe bereid als het systeem min een jaar oud is, maar mijn laptop is net 5 maanden oud.
Al met al, een goed presterende laptop, als je maar een goed werkend exemplaar krijgt. Met een problemenkindje, wat erg veel voorkomt met hardware, wordt je geduld erg op de proef gesteld.

Heb jij ook een Asus A6Va-Q016H (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home)?

Als er echt iets stuk is moet je gewoon rma aanvragen, asus staat juist bekend om de goede service.
ik kan mij helemaal aansluiten bij trizzie ik heb ongeveerde de zelde ervaring enkel is bij mij me behuizing in de linkerbovenhoek al vervormd geweest en zat er een vreeselijke tik in het machine de service daar in tegen was geweldig alles was vernieuwd mobo,hdd,touchpad,behuizing en op 8 dagen terug in huis enkel wil nu (na 2mnd ) mijn touchpad niet altijd werken ik moet er soms een of twee keer voor opnieuw opstarten.
ik heb hem sinds 9/2005
De garantie was geen probleem, ze willen m repareren, alleen ben je wel 2 weken je laptop kwijt volgens asus! Ik heb m bijna iedere dag nodig, het is best wel een klusje om alle nodige software te installeren bestanden weer terugzetten en te configureren. Al met al ben je 3 weken verder! Een vervangende notebook voor die 3 weken was voor asus geen optie. Probleem dus. De laatste tijd krijg ik zowiezo de indruk dat nieuw aangeschafte hardware in 60% van de gevallen niet werkt. Vandaar de makkelijke/coulante garantie procedures. Of is dat gewoon pech hebben?