Q-Tec KS70 CPU Water Cooler Bay (CPU, Socket A/478, set) Review

Harrie Stotter 28 mei 2010, laatste update op 28 mei 2010, 341 views

Q-Tec KS70 CPU Water Cooler Bay (CPU, Socket A/478, set)

Pluspunten

• 1. Is een komplete set. Radiator, Pomp, Koelmiddel Reservoir, CPU koelblok, Slangen, enz.
  • 2. Zeer eenvoudig te installleren.
  • 3. Silicone slangen.
  • 4. Makkelijk te vullen met koelmiddel.
  • 5. Makkelijk bij te vullen.
  • 6. Alarm als de pom stil komt te vallen.

Minpunten

• 1. Alarm waar het op getriggert wordt weet ik niet na aantal weken begon deze al te mekkeren. Er is en was neits aan de hand met de pomp.
  • 2. Koel prestaties zijn niet wat ik verwacht had. Onder Vull load voor meerdere dagen achtereen komt het toch op 50 graden celsius. CPU op 2,88Ghz.
  • 3. Silicone slangen. Is ook een nagatief put. Knaken makkelijk waardoor de doorstroom van koelmiddel bellemert wordt. Slangen zijn porues. Lekken niet maar er verdwijnt koelvloeistof Lijkt wel te verdampen (is een gesloten systeem) Ieder halfjaar bijvullen van Koel vloeistof Reservoir van Min markering naar Max markering.
  • 4. Ventilatoren zijn net te klein om echt goed te koelen

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 3
Modbaarheid verdient wat uitleg:
Ik ben roep nogal eens "Niet gehinderd door enige kennis pruts ik maar wat raak."
Begonnen met de Ventilatoren scheef over Koelblok, dat als radiator dienst moet doen, te laten blazen. Dit bracht de max en de gemiddelde temperatuur met 2 graden terug.
Fans vervangen door Zwaardere. Dit reduceerde de temp met nog eens 2 graden extra.
Het koelblok vervangen met een Koperen radiator van een Scooter of zo. Op de sloop op de kop getikt.
Deze Extern (buiten de Kast) geplaatst. Hier een 120 MM Fan voor gemonteerd die op vaste snelheid draait op 5 volt. Niet te horen. Nu wordt de CPU onder continu Full load (aantal dagen) Niet warmer als 28 Graden!
Zelfs als de Fan niet draait wordt de CPU onder Full load nu niet warmer dan 54 Graden.
Ook de Silicone Slangen die standaard bij het setje zaten vervangen voor Sevige plastic varianten (Plastic doorzichtig brandstof leiding motorfiets. Bij zelfde sloop vandaan)
Systeem is nu mijn storage systeem. Al jaren niets aan verandert. Draait nog steeds zonder problemen en naar volle tevredenheid.

Heb jij ook een Q-Tec KS70 CPU Water Cooler Bay (CPU, Socket A/478, set)?