Nintendo Switch (2019 model) Blauw, Rood Review

SpeedingWilly 14 november 2019, 461 views Product gekocht

Nintendo Switch (2019 model) Blauw, Rood

Ik heb de Nintendo Switch aangeschaft voor mijn 8 jarige dochter. Ze vermaakt zich prima met de Switch en ook papa en mama spelen regelmatig mee. De handheld functionaliteit gecombineerd met de mogelijkheid tot het aansluiten op de TV is erg fijn en handig.

Pluspunten

• Switch functionaliteit is erg handig
  • Veel spellen besckikbaar voor jongere kinderen
  • Veel accessoires beschikbaar

Minpunten

• Er zijn betere losse controllers die je los moet aanschaffen
  • Games zijn duur
  • Scherm krast snel. Gebruik protector

Multimedia Score: 4
Multiplayer Score: 4
Spelaanbod Score: 5
Randapparatuur Score: 4
De Nintendo Switch (nieuwe versie met rode doos) heb ik aangeschaft als cadeau voor haar 8 jarige verjaardag. Op dit moment heeft ze 2 spellen (Mario Kart 8 en Super Mario Bros U Deluxe) waar ze zich als Mario fan prima mee vermaakt.

Ze schakelt vaak tussen handheld mode en de TV. De TV wordt voornamelijk gebruikt als ik samen met haar Mario Kart 8 speel. De spellen die we op dit moment hebben vervelen zeker niet snel en zitten goed in elkaar. Super Mario Odyssey staat op dit moment op 1 op haar verlanglijst, maar deze lijst is al wel wat langer :)

De bouwkwaliteit van de Switch is goed, al heb ik meteen na aankoop een screenprotector aangebracht. Dit is sterk aan te raden aangezien de voorkant van het scherm van krasbaar plastic is. Als je jd Switch de dock in schuift zonder protector ga je gegarandeerd krassen krijgen!

De accuduur van versie v2 van de Switch is prima. 5 uur gamen zonder opladen is prima haalbaar. Vergelijken met versie 1 van de Switch een flinke verbetering!

Naast de joy-con controllers in handheld mode worden in de TV modus een Sony playstation Dualshock 4 controller gebruikt (via een 8bitdo wireless USB controller in de dock) en een 8bitdo SN30 Pro+ controller. Dit werkt een stuk fijner!

Het spelaanbod is prima. Zeker voor wat jongere kinderen heeft Nintendo voor de Switch veel meer leuke games in vergelijking met Sony en Microsoft voor de PS4 en Xbox.
Helaas kosten die games wel een aardige duit, waardoor de kosten blijven oplopen. Er zijn gelukkig ook wel een aantal goedkopere games beschikbaar. Online functionaliteit is ook aanwezig, maar heb ik nog niet getest.

Heb jij ook een Nintendo Switch (2019 model) Blauw, Rood?