1 review

Xiaomi 70Mai Zwart

Specificaties Dashcam • max 1920x1080 • 30fps • wifi - Bekijk alle specificaties

Xiaomi 70Mai Zwart Review

ArawnofAnnwn 8 november 2019, laatste update op 8 november 2019, 71 views Product gekocht

Xiaomi 70Mai Zwart

Redelijke kwaliteit beelden, zeker voor een dashcam van deze prijs. Ook leuk om via spraak een foto te kunnen maken. Software is onbruikbaar.

Pluspunten

• Geen scherm
  • Spraak commando's
  • Makkelijk te monteren

Minpunten

• Android applicatie
  • Data binnen halen

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
Het fysiek installeren van de dashcam is iets anders dan ik gewend ben. Eerst moet je een stuk ruit brandschoon maken. Daarna plak je een stikker op de de ruit. Op deze stikker plak je de dashcam. Het was even puzzelen, maar het zit nu als een huis. Met een minuut of 10 had ik uitgevonden dat je het goed moest strijken met een bankpas, daarna blijft de stikker zitten en kun je het monteren. Daarna kun je de kabel wegwerken, wat per auto verschilt. Bij mij duurde dat nog een minuut of 2. Micro SD kaart er in en de dashcam werkt.

Dan de app. Er zit een QR code in de "handleiding" waarna ik naar de Android store werd gestuurd. Daar kon ik een app downloaden. Deze app zorgt voor het instellen van de dashcam. Hier begon de irritatie. Ik ben ongeveer 20 minuten bezig geweest om de dashcam in te stellen. Elke keer gaf deze aan dat ik moest wachten tot het lampje begon te knipperen, daarna kon ik drukken. Het lampje weigerde te gaan knipperen. Na een hoop keren een reset te doen werkte het plotseling. Na het formatteren was dat klaar.

De verbinding van je telefoon met de dashcam werkt via een hotspot in de dashcam. Dat werkt, maar niet altijd. Regelmatig valt de verbinding weg. Ik moet de app zeer vaak opnieuw opstarten om uberhaupt met de dashcam verbinding te maken. Ik heb geprobeerd om via de app beelden op te halen van de dashcam, maar het duurt ongeveer 5 minuten per minuut film om deze op te halen. Het werkt echter wel goed om de Micro SD kaart in de computer te stoppen en zo de bestanden op te halen.

Als laatste de voice commando's. Ik gebruik vooral de "take photo", die een foto van de huidige situatie maakt. Dat werkt uitstekend.

De beeldkwaliteit is, voor een dashcam van 40 euro, uitstekend. Echter, er zijn wel veel betere dashcams op de markt. Je hebt wel een goed overzicht van de situatie, maar nummerborden zijn slecht leesbaar. Dat is wel een compromis. Ik heb foto's bijgevoegd waar de beeldkwaliteit op te zien is.

Als je een goedkope dashcam wilt en je bent bereid om via je computer de Micro SD kaart uit te lezen, dan is dit een goede dashcam. Ik ga er nog eentje kopen om aan mijn achterruit te monteren.

Heb jij ook een Xiaomi 70Mai Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple