1 review

NES Remix, Wii U

Specificaties Wii U • Platform - Bekijk alle specificaties

NES Remix, Wii U Review

linksquest 8 november 2019, laatste update op 8 november 2019, 48 views Product gekocht

NES Remix, Wii U

Tegenwoordig zien we veel HD remixen, maar NES Remix laat ziet dat het ook op een andere manier kan. Ik heb enorm genoten van deze game, vooral om oude games in een moderne uitdaging uit te voeren. Lees gerust ook mijn volledige review.

Pluspunten

• Klassieke games.
  • Goede combinatie van oud en nieuw.
  • Genoeg uitdagingen.
  • Goede mix in makkelijk en moeilijk.

Minpunten

• Games volledig kunnen spelen was een leuke toevoeging geweest.

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Hoe kun je games van bijna 30 jaar geleden op de dag van vandaag opnieuw aanbieden, en het ook nog eens vernieuwend maken? Neem dan eens een kijkje naar NES Remix.

Nes Remix is een mix van bekende Nintendo Entertaiment Games uit de jaren 80, samengevoegd in 1 nieuwe game. Nu zou je denken dat het slechts een kwestie is van oude games opnieuw uitbrengen. ..Toch is dit heel anders, en Nintendo doet dat heel erg slim. Veel gamers, rond de leeftijd van 30 of ouder, zijn opgegroeid met games als: Super Mario Bros, The Legend of Zelda, Exitbike en Donkey Kong. Dus om deze games op een compleet nieuwe manier te spelen brengt gewoon jeugd- sentiment met zich mee. Nintendo weet dit en heeft hier goed gebruik van gemaakt.

Gameplay

Het eerste wat Nintendo niet heeft aangepast, is de besturing, en dat is zeker een goed teken. Nu zijn er wel wat spellen die een verbetering nodig hadden, maar dan zou het gevoel niet meer op zijn plaats zijn. Wat Nintendo wel aangepast heeft, is dat men er een nieuwe uitdaging aan toevoegd. Zo heb je een level van Super Mario Bros waarin je alleen maar kunt springen, en Mario vanzelf rent. Maar ook levels waarbij je gewoon iets simpels moet uitvoeren, door bijvoorbeeld een bepaalde score neer te zetten. Het idee om extra uitdagingen met oude spelletjes uit te voeren is voor Retro gamers een compleet nieuwe uitdaging. Ik noem dit een mix van iets ouds, in iets nieuws. Ondanks dat de ene uitdaging te makkelijk is en de andere te moeilijk, is het gewoon verslavend om te spelen. Tijdens het spelen speel je telkens nieuwe uitdagingen vrij en krijg je nog verschillende games erbij. Zo kun je ,bijvoorbeeld, ervoor kiezen om een Mix uitbreiding te doen of een uitdaging van een bepaalde game, de keus is aan jou.

Grafisch

Grafisch gezien kun je hier niks verkeerds over zeggen, want ze hebben grafisch gezien niets aangepast. En omdat het hier om een NES game gaat, is dat ook alleen maar goed. Ook de oude geluiden en muziek hebben ze precies zo gelaten zoals toen en dat geeft gewoon het beste gevoel bij het spelen van deze games. De extra effecten en aanpassingen die bij sommige uitdagingen zijn, zijn goed uitgewerkt. Wie heeft ooit gedacht dat Link in een level van Super Mario zou rennen? Gewoon leuk uitgewerkt dus.

Tegenwoordig zien we veel HD remixen, maar NES Remix laat ziet dat het ook op een andere manier kan. Ik heb enorm genoten van deze game, vooral om oude games in een moderne uitdaging uit te voeren. Ik heb het idee dat dit slechts het begin is en hoop dat Nintendo hier in de toekomst ook iets mee gaat doen op de Gameboy en andere systemen. Games volledig kunnen spelen was een leuke toevoeging geweest, maar niet perse een min punt.

Heb jij ook een NES Remix, Wii U?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple