Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Tweakers

Tweakers zegt: 8

Gebruikers

Score: 4
5 reviews

Athom Homey (Early 2019)

Prijs
Specificaties Max. 50.000 producten (Multi prot.) + app - Bekijk alle specificaties
prijs volgen
Bekijk alle reviews

Athom Homey (Early 2019) Review

+2
Davey400 8 november 2019, laatste update op 8 november 2019, 1.191 views Product gekocht

Athom Homey (Early 2019)

Zeker niet zo Plug and Play als ze willen doen geloven. De verhalen zijn veelbelovend, mijn ervaring was een teleurstelling. Lees hieronder waarom. Voor de goede orde: 'Mijn' Homey is terug naar fabrieksinstellingen, zit weer netjes in de doos en is terug onderweg naar de winkel.

Pluspunten

  • Ondersteuning van RF
  • Geheimzinnige looks
  • Appstore

Minpunten

  • Traag
  • Geen iPad interface
  • Niet intuïtief
  • Geen 5 GHz
  • Geen netwerkpoort
  • Grote afhankelijkheid community
  • Geen web-interface voor configuratie

Eindoordeel

Score: 2Per criterium
Prijs Score: 3
Featureset Score: 2
Ondersteuning Score: 2
Kwaliteit Score: 4
Gebruiksgemak Score: 2

Inleiding:

Even een stukje achtergrond: ik was aan de slag met Home Assistant (HASS), en liep daar tegen wat onhandigheidjes aan omdat je voor wat ingewikkelder zaken toch in configuratiebestanden moet duiken. Bovendien wilde ik ook wat Klik-Aan-Klik-Uit (KaKu) spul aan kunnen sturen.
Ik kreeg de tip om een Homey aan te schaffen. Na mij ingelezen te hebben en een keer geslikt te hebben om de aanschafprijs heb ik er één besteld.

Het liep uit op een grote teleurstelling; ik snap eerlijk gezegd de vele enthousiaste verhalen niet.

Kort verslag van mijn ervaringen.

Homey komt in een nette strakke doos, in de vorm van een kubus.
In de doos de Homey, een stoffen USB-snoer en een USB voeding.
Het aanzetten en aansluiten van Homey is natuurlijk super-makkelijk. Stekker er in en klaar.

Maar dan begint het: De Homey pagina op internet liet me al niet binnen. Ik bleek een verkeerde browser te gebruiken; de Chromium based Edge is niet geschikt.

Bij het starten van HASS ziet ie meteen een stel apparaten. Supermakkelijk, en je hebt meteen een begin gemaakt. (niet dat daarna alles makkelijk is, maar het is wel fijn als je in ieder geval iets hebt om in rond te klikken.)
Bij het starten met Homey zoek je het maar lekker zelf uit. Dat had ik niet verwacht.
(De doos bevat ook geen instructies, ook geen quick-start.)
Er volgt wel een eenmalige boodschap, maar die stem kon ik niet goed verstaan.
En nu? Geen idee.
Dan maar stekker er uit (kan dat zomaar? Is ie niet meteen aan het updaten en heb ik straks een dure press-papier?), en er weer in.
De stem komt opnieuw en geeft aan de app te installeren.

Een desktop app blijkt er niet te zijn. Dan maar de iPad app.
Jammer; de iPad app blijkt een iPhone app te zijn. Die is wel te vergroten natuurlijk, maar je nuttig oppervlak wordt er niet beter op en het ziet er echt niet uit.
Dat gaat mijn partner niet leuk vinden, denk ik al.
Dan toch maar op mijn Android telefoon dan; er is immers ook standaard geen web-interface beschikbaar.

Dan maar eerst eens beginnen met de Unifi app toe te voegen voor mijn Ubiquiti access points, ik hoop dat als Homey met mijn netwerk kan praten wellicht andere apparaten ook wel gevonden worden.
Na wat Googlen (Zoals gezegd zit er geen handleiding of 'getting started' bij dit apparaat van €299,-) kom ik er achter hoe ik 'apps' kan toevoegen.
Dit werkt overigens prima, met een store.

Unifi app gestarten. Helaas. Vage foutmelding.
Geen idee waarom en hoe nu verder. (Later kom ik er achter dat je eerst via submenu's de config in moet duiken en daar de credentials van je Unifi server moet opgeven. Dat had de app ook wel kunnen vertellen, denk ik dan.)

Dan mijn zonnepanelen maar eens toevoegen. Mooi, Growatt wordt ondersteund. Helaas is alleen de actuele opbrengst en dag-opbrengst te zien. Bij HASS kreeg ik echt alle details, tot aan details die ik niet eens wist dat ze gemeten werden. Denk daarbij aan zaken als de netfrequentie, de totale energie, details over de verschillende inverters zoals spanning aan zowel ingaande als uitgaande kant, enzovoorts. Maar goed; dit werkt tenminste.

Dan maar eens mijn stapel Smart Life lampen toevoegen, die zijn naast de KaKu lampen toch het belangrijkste.
Helaas. De integratie blijkt wel heel basaal, maar vooral complex. Bij HASS geef ik mijn login en password op, en hopla: al mijn Smart Life devices zijn beschikbaar, inclusief de extra mogelijkheden met tint en helderheid.
Bij Homey mag ik met een Linux tool een secret string proberen te achterhalen, waarna ik handmatig aan de slag mag met certificaten om er achter te komen dat er maar een 5-tal type apparaten ondersteund worden.

Het klikken op mijn telefoon wordt ik snel beu. Zeker met het werken met lange strings verdraaid onhandig, zeker omdat ik kennelijk wat zaken moet gaan copy-pasten.
Dus toch maar een web-interface installeren. Die is er standaard niet. Maar iemand heeft wel Homeydash gemaakt. Soort van. Klinkt goed. Alleen daarvoor moet je een andere app installeren. Daar naar de ontwikkelaarscode kijken, om een string te kopiëren, en die weer te plakken in een nieuwe URL, en dan werkt het al. Kun je dan alles web-based? Nee, dat niet. Maar je kunt wel een dashboard aanmaken. De configuratie blijf je lekker op je telefoon doen.
(Wat wel een super-tof idee is, is dat dit principe gebaseerd is op Homey.ink, waarbij een oude e-reader als wandpaneel wordt ingezet. Helaas slechts supported op 2 type Kobo readers, maar het idee is natuurlijk wel heel cool, en zou zeker ook leuk zijn voor overige Home Automation systemen.)

Dan maar terug naar bediening via de smartphone. Na een tijdje begint op te vallen dat die app verschrikkelijk traag is. Dat schijnt te maken te hebben met de beperkte resources in Homey. Die beperkte resources schijnen sowieso wel een probleem te zijn: je mag niet te veel verschillende soorten apparaten in je netwerk hebben: voor de meeste dingen heb je een aparte app nodig, en je mag simpelweg niet teveel apps installeren, anders loopt de zaak vast.

Verder met inrichten:
Een eenvoudige Foscam camera toevoegen. Helaas. Het lukt me eenvoudigweg niet.
Sonos toevoegen: Dat lukt. Al moet ik daar wel de credentials van mijn Sonos account opgeven. Ik vraag me af waarom. Lokaal is er voor zover ik weet geen beveiliging aanwezig voor het aansturen van Sonos. (HASS doet hetzelfde overigens inderdaad zonder credentials.)

In het proces van installeren kwam Homey ook even op zijn zijkant terecht. Da's nie best: hij begon dreigend af te tellen. Blijkt dat dat de reset-procedure is. Het is niet te hopen dat dat een keer per ongeluk gebeurt als je wel al een hele configuratie er in hebt zitten, want een backup maken (en deze restoren) is er niet bij.

Ik begin me langzaam aan af te vragen waar ik mee bezig ben.
Ik stapte over naar Homey omdat dat toch volgens de verhalen beter zou zijn dan al het andere. Dat klopt wellicht als je eerst een Homey koopt en vervolgens vanalles aanschaft wat mooi bij Homey past, maar als je denkt dat dit dé HA oplossing is waarmee alles makkelijk wordt: vergeet het maar.

In alle andere gevallen is het net als bij HASS en ongetwijfeld Domoticz (geen ervaring mee) ook bij Homey noodzakelijk om te knutselen, en trial-and-error. Daarnaast is er een enorme afhankelijkheid van 'de community'.
Zeker dat laatste is op zich niet erg, maar als ik die afhankelijkheid wil kan ik net zo goed een oplossing gebruiken die sowieso gebouwd en onderhouden wordt door een community.

En nu?
Homey is terug naar fabrieksinstellingen, zit weer netjes in de doos en is terug onderweg naar de winkel.

Het belangrijkste wat ik ga missen is de KaKu support; Homey kan standaard RF signalen in de 433MHz band uitsturen.
Voor het geld dat me dat kost (de Homey) kan ik echter ook al mijn KaKu verlichting vervangen door goedkope Smart Life lampen, die in bijvoorbeeld HASS gewoon standaard ondersteund worden, net als Hue of een heleboel andere Zigbee implementaties.

Wat echter wel heel handig kan zijn, is dat de Homey als het goed is ook RF signalen kan ontvangen, dus ook KaKu schakelaars kan gebruiken als signaalgever. Inmiddels ben ik er achter dat er ook op basis van Zigbee diverse schakelaars te koop zijn, dus zelfs daar kom ik wel overheen.

Conclusie

Homey is denk ik vooral heel geschikt als het het eerste apparaat is wat je aanschaft om met Home Automation te beginnen, en vervolgens bij alles wat je daarna koopt aanpast op waar Homey wel mee overweg kan.

Als je zaken simpel houdt kan het een oplossing zijn.

Wil je dieper, moet je gaan knutselen en wordt je afhankelijk van 'de community'.

Heb jij ook een Athom Homey (Early 2019)?

Deel je ervaringen en help andere tweakers!

Schrijf review

Populaire reviews door gebruikers

Reacties (18)

Wijzig sortering
Een beetje een niets zeggende review.
Als je echt bezig wilt gaan met een smarthome, dan bepaal je vooraf zaken die je wilt hebben of waarin je geïnteresseerd bent.
Dan ga je bekijken welke smarthome hub er op de markt is, Home Assistent, Homey, Zippato enz enz enz.
Op basis van je Hub ga je verder.

Ben zelf al Homey bezitter sinds het begin dat deze op de markt is.
En vanuit Homey ben ik verder gaan uitbreiden, dit is ook de weg die je moet bewandelen in mijn ogen, en niet allemaal zaken kopen, en er dan achter komt : o,ja ga ik dit per app aansturen? Of een hub? Welke hub's zijn er?". Dit is precies het tegenovergestelde in mijn ogen.
Mocht je wel Homey, of een andere smarthub willen aanschaffen, dan lijkt mij dat je eerst bekijkt wat wel en niet ondersteunt wordt. Of zie ik dit verkeerd?

Als je bijv. een TV wilt kopen, dan lees vooraf toch ook wat de specs zijn, wat er ondersteund wordt en niet. Dit doe je toch ook niet achteraf? En op basis daarvan een conclusie gaan trekken.

Zoals gezegd heb ik Homey al zo'n beetje sinds het begin. Rete stabiel, en tot dusver nog nooit geen gezeur of gezeik had.

De review had in mijn ogen dan ook net andersom moeten zijn.
Wie is Homey? wat kan Homey?
Maak een review wat voor soort smarthub het is, maar bijvoorbeeld een paar meegeleverde smarthome producten, zoals Philips Hue als verlichting, en klikaanklikuit als deur en raamsensoren, ik noem maar even wat.
Ga dan bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Overigens lees ik dat er aangegeven wordt dat Tuya niet werkt op Homey.
Dit ben ik niet eens, heb bij mij twee rgb ledstrips van Tuya (action) draaien i.c.m. Homey en een Philips Hue sensor.

Uiteraard is dit zoals ik het zie, daar kun je het mee eens, of niet mee eens zijn ;)

[Reactie gewijzigd door patrick_82 op 11 november 2019 16:23]

Een beetje een niets zeggende review.
Als je echt bezig wilt gaan met een smarthome, dan bepaal je vooraf zaken die je wilt hebben of waarin je geïnteresseerd bent.
Dan ga je bekijken welke smarthome hub er op de markt is, Home Assistent, Homey, Zippato enz enz enz.
Op basis van je Hub ga je verder.
Volgens mij is dat inderdaad wat ik stelde: als je op basis van je hub verder gaat is er waarschijnlijk geen probleem.
Ik draai echter al weer wat jaren mee, en bijvoorbeeld het centraal aansturen van klik-aan-klik-uit spullen doe ik al meer dan 10 jaar. Ook bediening van audio via een centrale hub deed ik al heel lang. Daarnaast verzamel je in de loop der tijd in je huis verschillende apparaten met enige vorm van connectiviteit.
Vaak met een eigen app, en op een bepaald moment kom je op een punt dat je zaken wilt centraliseren omdat je geen zin meer hebt om te bedenken welke app je nu ook al weer moet openen voor 'device x'.
Mocht je wel Homey, of een andere smarthub willen aanschaffen, dan lijkt mij dat je eerst bekijkt wat wel en niet ondersteunt wordt.
Natuurlijk. En dan lijkt er volgens de appstore heel veel ondersteund te worden.
Dat gecombineerd met de uitstraling die Homey lijkt te willen hebben, en de positieve verhalen van hen die veel geld voor hun Homey hebben betaald leek het alsof Homey zonder problemen mijn devices zou kunnen samenvoegen.
De review had in mijn ogen dan ook net andersom moeten zijn.
Wie is Homey? wat kan Homey?
Maak een review wat voor soort smarthub het is, maar bijvoorbeeld een paar meegeleverde smarthome producten.
Tja. Verhalen wat Homey wel kan zijn er genoeg. Er worden overigens helemaal geen producten meegeleverd, behalve een voeding en een USB kabel.
Dat hoeft ook niet, de producten had ik immers al.
Overigens lees ik dat er aangegeven wordt dat Tuya niet werkt op Homey.
Dit ben ik niet eens, heb bij mij twee rgb ledstrips van Tuya (action) draaien i.c.m. Homey en een Philips Hue sensor.
Dat kan kloppen; die ledstrips staan ook op de app-page bij de lijst van ondersteunde apparaten. Alleen veel meer devices blijken helemaal niet ondersteund te worden, en dat had ik even niet verwacht.

Vergeet niet: ik kwam van (een korte ervaring met) Home Assistant af. Daar werd mijn 'Smart LIfe' omgeving standaard herkend, en waren/zijn gewoon alle in de Smart Life app bekende apparaten meteen beschikbaar.
Ik vond het een logische gedachte dat als de hobbyisten bij HA dat kunnen, dat dat bij Homey ook wel zou werken. Niets bleek minder waar, sterker nog: waar ik in HA alleen mijn username en wachtwoord hoef op te geven, moet ik volgens de documentatie van de Tuya plugin op Homey nogal wat complexe zaken uitvoeren:
Linking a Tuya Device
  • Add any devices you want to use with tuyapi to the Tuya Smart app.
  • Install the CLI tool by running npm i @tuyapi/cli -g. If it returns an error, you may need to prefix the command with sudo. (Tip: using sudo to install global packages is not considered best practice. See this NPM article for some help.)
  • Run tuya-cli list-app. It will print out a QR code; scan it with your phone and install the root certificate. After installation, trust the installed root certificate.
  • Configure the proxy on your phone with the parameters provided in the console.
  • Enable full trust of certificate by going to Settings > General > About > Certificate Trust Settings
  • Open Tuya Smart and refresh the list of devices by "pulling down".
  • A list of ID and key pairs should appear in the console.
  • It's recommended to untrust the root certificate after you're done for security reasons.
Dat deed mij realiseren dat Homey niet bepaald Plug and Play is.

Dat je een Homey mooi vindt voor in de huiskamer vind ik prima.
Dat je veel werkend kunt krijgen geloof ik best.
Alleen gaat me dat (als ik toch moet knutselen) ook wel lukken met Home Assistant. Zonder initiële investering* kan je daarmee ook vrijuit spelen, en er op los experimenteren. Begrijp me niet verkeerd: Ook daar gaat zeker niet alles vanzelf.
Maar dat maakt Homey voor mij niet ineens wel een geschikt product.

*al heb ik inmiddels een stick gekocht om universeel Zigbee te praten, en Kaku schakelaars vervangen voor Ikea spul.
Het valt me tegen hoe ver je je hebt verdiept in een product voordat je tot aanschaf overgaat.
Je geeft aan je ingelezen te hebben en daarna kom je erachter dat er een app-store is?
De appstore lijkt mij de eerste plaats waar je kijkt hoeveel van je bestaande apparaten met een app ondersteund worden. Als je dan je lijstje was nagelopen dan had je je conclusies vooraf kunnen trekken.

Mbt. de installatie en apps etc. is er een heel Youtube kanaal met instructievideo's.

Je verwijst naar de Homeydash, maar je benoemt flows.athom.com niet? Een apparaat toevoegen is een eenmalige handeling. Alle logica kun je daarna eenvoudig via flows maken in de app of via de genoemde website. Sterker nog, je benoemt de hele flows niet. Misschien ben je hier niet eens aan toegekomen.

Homey is nog zeker geen 4 of 5 sterren waard, maar 2 sterren geven op basis van het feit dat dingen niet werken die je vooraf had kunnen weten....
TS zijn punt is dat hij hoorde dat homey goed zou werken en dat het geadverteerd wordt als gebruiksvriendelijk. Als je alles eerst 200% moet gaan scrutinizen voor je iets besteld, dan bestel je niets meer in 2019. Imho hoort dit ook bij de kwaliteit van het product en iets waar je voor betaald, je moet kunnen vertrouwen op wat ze adverteren. Dat bedoel ik dan in de ruime zin van het woord; homey doet zich voor als een all in one voor je HA, blijkt echter niet zo te zijn. Hoe ik dit zie; homey had als goed goed product TS zijn tijd moeten respecteren en een duidelijke overview/manual voorzien waar in staat wat wél en niet goed werkt, dat blijkt echter helemaa niet duidelijk te zijn waardoor TS nu een hoop tijd heeft verspeeld met een inadequaat product
Als je dan je lijstje was nagelopen dan had je je conclusies vooraf kunnen trekken.
Er is en Foscam app. Die kreeg ik met mijn model niet aan de praat, ondanks dat deze onder de categorie bullet cams valt.
Er is een Growatt app. Die geeft alleen veel minder data dan verwacht.
Er is een Tuya app, dat is het Smart Life systeem. Die ondersteund maar een hele beperkte set aan devices.
Er is een action app. Niet geschikt voor mijn lampen.
Er zijn verschillende camera apps; met geen van deze app lukte het niet.

De store is veelbelovend. De vrijwilligers die daaraan werken bedoelen het goed, maar hebben vaak ook beperkte resources. Het lijkt er op dat mensen zelf gaan ontwikkelen omdat ze iets hebben dat niet ondersteund wordt.
Dat is niet erg, dat is vast niet anders dan bij andere platformen. Alleen daar betaal ik hooguit een donatie als ik iemand wil ondersteunen die goed werk heeft geleverd. Nu betaal ik vooraf, en blijkt dat het werk dat er in eerste instantie erg goed en mooi uit ziet toch nogal tegenvalt voor mijn doel.
Homey is nog zeker geen 4 of 5 sterren waard, maar 2 sterren geven op basis van het feit dat dingen niet werken die je vooraf had kunnen weten....
Ik vind 2 sterren 'op basis van het feit dat dingen niet werken' nog best genereus...
De bestaande camera support is inderdaad beperkt. Maar aangezien de implementatie niet meer toelaat dan het doorsturen van screenshots ben je met de Image grabber app ver genoeg. Zolang je camera maar een URL heeft voor het ophalen van een snapshot. Verder zou je met de Foscam app hooguit de PTZ kunnen aanpassen, maar daar heb je bij een bullet cam niks aan. Ik heb toevallig de fi9900p en die werkt prima met de foscam app, maar ik gebruik uiteindelijk toch alleen image grabber.

Het iets kunnen ontwikkelen omdat het nog niet ondersteund wordt is juist de kracht van de Homey. Net zoals dat ongetwijfeld ook geldt voor HASS, Domoticz etc.
Ook bij deze platforms betaal je vooraf voor de hardware die je nodig hebt. Inderdaad niet zoveel als bij Homey, want het OS is ook open-source. Maar de Homey mag hier thuis van de vrouw op een kast staan. De Rasberry Pi niet.

Op basis van je ervaring begrijp ik de twee sterren. Maar met wat vooronderzoek had je mijn inziens je frustratie kunnen besparen. Ik ben bijvoorbeeld nooit aan HASS begonnen, want zelfs de voorbeeld flows in NodeRed begrijp ik niet.
Maar de Homey mag hier thuis van de vrouw op een kast staan. De Rasberry Pi niet.
De Pi kun je ook een mooi omhulsel voor fabriceren hoor. Sorry, maar wat een kul argument is dat...
Ik persoonlijk denk dat je het punt van TS mist, zoals @miitjohn ook al aangeeft.

Voor een apparaat van 299 euro mag ik toch wel e.e.a. verwachten...

[Reactie gewijzigd door Troetelbeer op 11 november 2019 11:38]

Sterker nog, waarom zou het ding op de kast moeten staan?

Een pi doet het ook prima in het kastje, of in de meterkast.
Het idee van een Homey is dat je de gekleurde ring kunt gebruiken voor notificaties.

Bij andere producten moet je als je dat zou willen een lamp, audio of notificatie op een scherm voor gebruiken.
voor onderzoek daargelaten, als je niet voor elkaar krijgt met het product wat je er mee wilt lijkt me 2 sterren redelijk. En 'er is een app' is nog iets dat je vooral kunt zoeken, maar 'app werkt fijn op ipad' kom je toch tijdens gebruik vooral achter.

En ik ga niet van ieder product dat ik koop tientallen instructievideo's vooraf bekijken. ik zie dat het er is en ga er van uit dat het gewoon soepel werkt.

[Reactie gewijzigd door peltco op 8 november 2019 14:44]

Er is geen app voor ipad is wel iets dat je mijn inziens vooraf kunt weten.
Is het alleen de foscam die jij niet aangesloten kreeg op de homey?

Ik snap je conclusie niet waarin je zegt dat homey vooral geschikt is als eerste apparaat als je daarvoor juist zegt dat al je Kaku lampen wel op homey werken maar dat je die zonder homey moet vervangen voor smart life.
Ik zou juist verwachten dat dan je conclusie is dat homey werkt als je heel veel verschillende dingen met elkaar wilt verbinden. Als je vanaf het begin alles op 1 systeem kunt zetten lijkt de homey me juist minder meerwaarde.
Kaku was mijn voornaamste reden, en daar ging ik eigenlijk vanuit dat het zou werken.
Kaku is de oudste soort van HA die bij mij thuis draait. Ik heb begrepen van een collega dat dat wel als een zonnetje moet gaan. Omdat ik voor het toevoegen van Kaku precies moest weten welke schakelaars ik gebruikte en ik dat niet zo snel kon nagaan heb ik dat niet eens meer geprobeerd.

Foscam ging niet.
Zonnepanelen gingen wel, maar te beperkt.
Smart Life plugs gingen niet.
Action lampen gingen niet.
Chinese camera's gingen niet.
Cisco IP cam's gingen niet.

Rest van mijn betoog staat denk ik wel in de review.
Omdat ik ook de bediening naatje vond, en het knutselgehalte erg hoog vond, kan ik net zo goed overstappen naar een oplossing waar ik geacht word te knutselen, en waar wereldwijd een heleboel knutselaars actief zijn.
Die paar Kaku schakelaars worden dit weekend doorgelust en de daarop aangesloten lampen vervangen voor slimme lampen, die inmiddels klaar liggen.
Probleem is dat Homey dus voor TS niet goed werkte met heel veel verschillende dingen.
Snap ik, het was vooral de conclusie die ik niet duidelijk vond.
dat homey geschikt zou zijn als eerste apparaat terwijl in het artikel genoemd werd dat als je er vanaf het begin over nadenkt dat smartlife lampen een betere oplossing zou zijn dan kaku +homey.

Dat domotica een een verzameling van niche producten is en dat homey sommige van die niches goed kan integreren maar voor veel andere niet/je geluk moet hebben met community support snap ik. @TS heeft dus een goed punt dat homey erg in de HASS/je blijft prutsen hoek zit en lang niet voor iedereen de plug&play oplossing bied waarmee het misschien wel adverteert
Ja precies dat laatste dus. Dan geef ik liever 40 euro uit aan een Pi met HASS, i.p.v. een 299 euro kostende Homey. En je hebt dan ook nog meer vrijheid in alles.

[Reactie gewijzigd door Troetelbeer op 11 november 2019 11:55]

@2be Heb je Homey aandelen ofzo.
Goede opmerking. |:( Nee ik heb zelf wel een Homey en die werkt met vele apparaten al ruime tijd erg stabiel.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True