Asus Radeon X850 XT 256MB DDR3 (AGP, DVI), AX850XT/HTVD/256 Review

markkruit 8 maart 2006, 876 views

Asus Radeon X850 XT 256MB DDR3 (AGP, DVI), AX850XT/HTVD/256

Pluspunten

• Complete kabel en extra's set
  • Goede prestaties voor redelijke prijs

Minpunten

• Stock koeler maakt herrie als F-16, ook Idle

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Een paar weken geleden een geheel nieuw systeem samengesteld ter vervanging van mijn oude systeem. Een 3700+ San Diego met 1 GB DDR Ram en deze videokaart. Videokaart los besteld van de andere onderdelen bij IComputers, omdat ik em daar voor een zeer aantrekkelijke 212 euro kon krijgen.

Nadat ik de doos openmaakte vielen me de vele goodies me al op: DVI->D-SUB convertor, alle mogelijke kabels zoals dvi kabel, s-video, composiet etc, zelfs een verlengstukje en convertertje voor composiet. Verder de gebruikelijke handleiding en drivers en een leuke DVD met een paar redelijk recente games (Brothers in Arms en Prince of Persia: Warrior Within en nog een paar demo's).

Prestaties zijn uitstekend, tot nu toe nog geen spel gehad dat niet op maximale resolutie en graphics kon spelen. Al heb ik nog niet echt veel spellen gespeeld. Ik heb nog even overgeclockt met het bijgeleverde ATI programma (TRIXX) en wist er nog een redelijke prestatiewinst van 20% uit te slepen (3dMark2004). Nadeel is dan dat je oordoppen in moet doen van het lawaai dat de koeler maakt. Daar ga ik dus zéér binnenkort een andere voor halen. De temperatuur heb ik niet boven de 65 graden uit zien komen wat wel weer een meevaller is. (De koeler doet zijn werk dus wel)

S-video werkt goed, in tegenstelling tot de ATI kaart in mijn laptop waar ik alleen maar zwart-wit beeld uit schijn te krijgen.

Heb jij ook een Asus Radeon X850 XT 256MB DDR3 (AGP, DVI), AX850XT/HTVD/256?

Als ik jou was zou ik atitool downloaden.. heb ik ook gedaan voor een x800 gto editie van deze kaart, want dat trixx gebeuren werkt voor geen meter... daarna ff je rpm afstemmen op je gpu temp. Das echt relaxed want in win etc zet je rpm gewoon op 20% oid, vrijwel onhoorbaar maar als je gaat gamen auto met je temps omhoog,..... ik game altijd met headset dussss ;)
doe mij ook een copie van 3dmark 2004;) :P
ennehh,
hoe hoog was je score in 3d mark 04?
tip: monteer een zalman vf700cu :)
3DMark04? Erhm :? klinkt me nogal als een vergissing.
hoeveel punten had je @ stock dan (3dmark05)