Apple AirPods Pro (Wit)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Apple AirPods Pro (Wit) Review

thechip 30 oktober 2019, laatste update op 7 november 2019, 5.907 views Product gekocht

Apple AirPods Pro (Wit)

AirPods zoals ze eigenlijk hadden moeten zijn. Deze iteratie is echt een verademing. Ze blijven zitten, zijn kleiner en het geluid is verbeterd. daarnaast krijg je ook nog een ANC ( wel ok) Overall echt top!

Pluspunten

• Pasvorm
  • Handzaam
  • Geluid
  • ANC
  • accuduur

Minpunten

• Moeilijk uit het doosje te krijgen
  • bediening blijft clunky

Ja daar waren ze dan opeens uit het niets, zomaar pats boem op de site de AirPods Pro. Bestellen dan maar. De oude AirPods doorgegeven aan een familielid en 1 dag wachten. Warempel gewoon op voorraad en ook gewoon leveren die hap. Netjes gedaan hoor Apple. Als toetje heb ik gebruik gemaakt van de gratis inscriptie.

Enough with the chitchat! Sorry voor deze warrige intro! Om te beginnen ik ben dolenthousiast over deze AirPods. Zo hadden ze naar mijn idee al in eerste instantie moeten zijn. Hiervoor heb ik de eerste generatie AirPods gehad en daar was ik al ontzettend tevreden over. Het enige minpunt vond ik de pasvorm en wat ik erg jammer vond was het gebrek aan een vorm van noise cancellation.

Verpakking en toebehoren
ik ga geen hele verhalen typen over het uitpakken. Als je daar opgewonden van raakt dan zijn er genoeg filmpjes van te zien op Youtube. Komt in een net doosje zonder poespas zoals we zijn gewend van Apple. De AirPods Pro worden geleverd in een case die wat kleiner is maar breder dan de oude versie. Als je het oude doosje pakt en een kwartslag draait heb je het nieuwe doosje. Verder worden er 3 formaten dopjes meegeleverd ( indien je die kwijt raakt kun je ze bijbestellen bij Apple voor 4€ per paar). Als laatste wordt er een Lightning naar USB-C kabel meegeleverd. Daar ben ik erg blij mee. Kan ik de lader van mijn MacBook Pro pakken en gaan met die banaan.

Gebruik
Zoals eerder aangehaald ze zitten echt heerlijk. Geen irritatie en voorzien van verschillende maten siliconen dopjes. S/M/L. Apple heeft een of andere flauwe test erin gebakken waarmee ze een muziekje afspelen om te bepalen of er geluid lekt. Op basis daarvan adviseren ze welke maat dopjes je nodig hebt. Ik zou zeggen gebruik je gezonde verstand en kies zelf lekker. Wat echt minder geworden is en dit klinkt gek maar dat is hoe de dopjes in de case zitten. Doordat de AirPods een stuk kleiner zijn geworden zijn ze echt een stuk lastiger uit de case te krijgen. Het is zelfs vrij irritant, wellicht komt dat door mijzelf. Ik heb ze een hele tijd in nu en geen irritatie bij langdurig dragen dus dat is top!
Geluidskwaliteit en ANC
Ik ben geen audiofiel maar ik kan met volle overtuiging melden dat ze echt een stuk beter klinken. De bass is echt een stuk beter en het geluid is ook een stuk zuiverder. Kan ook komen doordat de pasvorm nu voor mij persoonlijk gewoon beter is. Maar ik merk echt een verschil met mijn oude AirPods. Het verbinden gaat net zo makkelijk als met de eerste AirPods. Ik was erg benieuwd naar de Active Noise Cancellation (ANC). Voor oordopjes kan ik niet anders dan tevreden zijn. Ik ben ook in het bezit van de koning onder de ANC Headphones ( de Sony WH-1000xm3, serieus wie verzint zulke product namen?) en de AirPods halen het echt niet bij de Sony. dit had ik ook niet verwacht. Desondanks ben ik erg tevreden over de ANC. Op Kantoor heb ik liever geen lompe headphone op en dit is voor mijn situatie echt een uitkomst. Deze zal ik veel sneller pakken en even indoen. Mijn eerste AirPods waren samen met mijn MacBook Pro mijn favoriete en meest gebruikte product. De Pro neem deze plaats moeiteloos over.
ANC Vergelijk
Op verzoek van een medetweaker. In het bovenste stuk heb ik aangegeven dat ik in het bezit ben van zowel de Sony Wh-1000xm3 als de nieuwe AirPods Pro. Mijn inziens zijn het 2 verschillende producten die zich moeilijk laten vergelijken. daarbij zitten ze ook nog eens in een andere prijscategorie. Destijds heb ik 400€ betaald voor de Sony. Binnenkort zal ik een review van de Sony plaatsen. De AirPods dragen na een aantal uur nog steeds comfortabel. Bij de diverse headphones die ik heb ( Momentum wireless en de Sony) wil ik ze na een uur of anderhalf sowieso even van mijn hoofd afdoen. Dit ervaar ik absoluut niet bij de AirPods Pro, heb ze zonder enige irritatie ruim 3,5 uur ingehad. Ook is de ANC van de Sony absoluut niet te vergelijken met de AirPods. Sony is de absolute winner.

De Sony staat al met 1-0 voor door de passieve NC doordat je oren door de cups volledig worden afgeschermd. Daarnaast is de ANC gewoon echt 2 a 3 klassen beter dan de AirPods. Bij de Sony met ANC aan en een klein muziekje hoor ik echt helemaal niks, ook geen stemmen van 2 kleine kinderen die een discussie op hoog niveau voeren. Bij de Aipords moet ik het volume van de muziek flink opschroeven. Mocht het je echt te doen zijn om ANC dan kan ik je blind de Sony aanraden. Ik zie de AirPods echt als een aanvulling, het gebruikersgemak van de Aipords is wel vele malen hoger dan welke headphone dan ook. Je haalt ze uit het doosje en je bent ready to go, zo makkelijk en oh zo relaxt!

Indien je nog geen AirPods hebt en je hebt het budget dan kan ik ze zeker aanraden. De pasvorm, het geluid, ANC, Wirelesss charging case en zweet bestendig zijn echt verbeteringen. Dus waar wacht je op!

Thanks voor het lezen van mijn review.

Heb jij ook een Apple AirPods Pro (Wit)?

Kun je nog een stukje vergelijk tussen de Apple's en Sony's toevoegen? Begrijp dat de ANC van de Sony wezenlijk beter lijkt maar je ook vol lof bent over de Apple's.
Wat voor vergelijk zou je willen zien? Dan kan ik kijken of ik daarin kan voorzien.
Wat zijn de redenen/ verschillen om voor de een of ander te kiezen, ik denk daarbij ook aan draagcomfort na meerdere uren, koppeling met iOS / Android, gemakken en on gemakjes in bediening en natuurlijk ook je eindoordeel.
De Sony dempt zeker meer geluid.
Maar het gemak van Airpods pro is zo enorm, geen grote case enz en zitten zo goed, dat ik dat stukje extra NC ervoor inlever.
Zal dit weekend eens proberen dit erbij te voegen.
Voor de duidelijkheid OP vergelijkt de over-ear WH-1000xm3 met de airpods pro in de review, niet de WF-1000xm3 (de in-ear ANC sony's, fucking onduidelijke productnamen). Denk dat jij meer een vergelijking wilt/zoekt met de Sony in-ears.

[Reactie gewijzigd door acst op 2 november 2019 19:03]

Hi, helemaal gelijk @acst ik meende wf-1000xm3 te lezen, excuus ook aan @thechip
Evengoed leuk te horen waar de voorkeur ligt
Leuke review en sluit mij hier volledig bij aan. Eindelijk in-ears van Apple, hier heb ik jaren op zitten wachten! Gisteren in de Apple Store in Amsterdam gekocht, er stond continue een rij om deze Airpods Pro aan te schaffen.
Die “flauwe test” werkt anders wel zéér goed. Ik had de M tips getest in de Apple Store. Vond de ANC goed. Doe de test, die raadt andere tips aan. De L erop. Waw. Géén achtergrondgeluid meer! En dat in een overvolle Apple Store!
"Apple heeft een of andere flauwe test erin gebakken waarmee ze een muziekje afspelen om te bepalen of er geluid lekt."

Go Apple! Als er veel geluid lekt, is dat vaak een teken dat jouw muziek ook naar de omgeving lekt. Valt me op dat mensen met apple-oortjes, vooral de airpods, vaak heel veel geluid lekken modat ze on ear zijn gok ik. Heel erg irritant als je 5 liedjes door elkaar hoort.

Goede review verder, als ik geld zou hebben, zou ik ze bijna aanschaffen. Eerste paar van apple die ik voor langere tijd kam dragen zonder uitslag te krijgen vanwege de dopjes :)

Ben ook wel benieuwd wat je inscriptue was eigenlijk
Ik zit zelf te twijfelen tussen de normale airpods en deze pro airpods
Wat ik prettig vind aan de apple oordopjes is dat ze ook geluid lekken, dat betekent dat ik ook mijn omgeving nog kan horen tijdens het afspelen van muziek

Heb je zelf ook een vergelijking gedaan tussen deze twee airpods m.b.t. Het horen van omgevings geluid? (Met ANC uit natuurlijk :P )

Ik houd namelijk wel van wat extra bass, maar vind het vervelend wanneer ik mijn ademhaling en auto’s/fietsers niet kan horen tijdens het sporten

[Reactie gewijzigd door Johan de Vries op 1 november 2019 12:02]

Daarvoor is de transparency mode. Ik kan je vertellen dat deze ontzettend goed werkt. Je hoeft daardoor de pods niet uit je oren te halen en je kunt hierdoor alles meekrijgen. 100% voor de pro gaan. Je zult er geen spijt van krijgen.
Op de fiets of met hardlopen vind ik NC earbuds vaak erg vervelend. Je wilt dan juist geen noise-cancelling om toch nog het verkeer om je heen te horen. Maar vaak krijg je dan meer windruis door dan met earbuds zonder NC. Ik heb AirPods pro al wel een avondje getest, maar rondje hardlopen/fietsen moet ik nog even proberen.
Benieuwd naar je ervaringen. Wanneer je met 30+ km/h fietst is de windruis zo erg aanwezig, dat ik zonder headphones ook echt geen verkeer hoor. Ben benieuwd of ANC dat ook oppakt.
Je kan schakelen tussen normaal achtergrond geluid en noise-cancellation. Het is dus eigenlijk superieur vergeleken met de oude Airpods.
heeft t zin ze in in US te bestellen om $$ te besparen ?
Zou je ook een foto kunnen toevoegen van de inscriptie?
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

Verder een heerlijke review om te lezen :-)
Deze comment voegt niets toe. Ik wil alleen melden dat je manier van schrijven echt prachtig is.

"ik ga geen hele verhalen typen over het uitpakken. Als je daar opgewonden van raakt dan zijn er genoeg filmpjes van te zien op Youtube"

hilarisch.
Bedankt voor de leuke reacties allemaal. Ik twijfel even of ik een foto maak van de inscriptie omdat deze namelijk direct te herleiden is naar mijn privé gegevens. Maar ik kan melden dat de inscriptie echt heel mooi is uitgevoerd. Je kunt het vergelijken met wat op de achterkant op bijvoorbeeld je iPhone te vinden is (designed bij Apple) exact zo ziet het eruit maar dan met een eigen tekst.