Plantronics GameCom 377 Review

Engra 26 mei 2010, laatste update op 26 mei 2010, 1.536 views

Plantronics GameCom 377

Pluspunten

• De prijs
  • Het geluid

Minpunten

• Het volume van de microfoon
  • De stoffen kussens worden snel vies
  • Hij zit voor sommigen toch wat te strak

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik heb deze headset een tijdje terug gekocht bij mijn nieuwe pc en 30euro mij een redelijke prijs leek voor een headset, Ik zat eerst met een oude open headset die gewoon helemaal stuk was gegaan.

Ik heb hem op de laptop van een vriend (Mac OSx) geprobeerd, mijn oude win XP pc en mijn nieuwe win7 x64 pc geprobeerd en hij werkt goed op al deze platformen.

Toen ik hem uit de doos haalde en maar even aansloot om het geluid te horen stond ik toch echt versteld van de kwaliteit voor deze prijs, ik had natuurlijk ook nog niet veel betere headset opgehad maar dit was wel erg goed. Deze headset is ook gesloten, dus er komt weinig geluid van buiten af in en heeft dus goed geluid, alleen zijn er natuurlijk ook wat nadelen.

De kussentjes op de headset zijn van stof ipv leer/kunstleer op bijv de Seinheiser PC 350, het nadeel hier van is dat dit erg vies kan worden en stof er toch ook aan blijft plakken, maar echt veel last zul je er niet van hebben. Ook zal voor sommige mensen de headset wat strak zitten (ik had hier persoonlijk wel last van een aantal vrienden van mij niet).
Een ander toch wel groter nadeel is de microfoon, hij neemt wel goed en helder op maar is naar mijn mening wat zacht, ik had in windows alle instellingen op max en op skype ook maar ik kwam nog steeds wat zacht over, na een boost van 20Db via mijn moederbord was alles verder prima, een groot voordeel van de microfoon is wel dat je hem terug kan schuiven in de headset.

Tot slot, ik raad iedereen met een beperkt budget voor je headset (zo rond de 30 euro) aan deze headset te nemen, hij is goedkoop, heeft geweldige kwaliteit van geluid en is ook redelijk stevig gemaakt maar als je voor echte goeie kwaliteit gaat zou ik voor de Seinheiser PC350 kiezen, deze headset zat toch niet super lekker en het werd naar een uurtje of twee toch wel wat pijnlijk voor mij dus heb ik de PC350 gekocht desalniettemin is dit een geweldige headset voor deze prijsklasse.

Heb jij ook een Plantronics GameCom 377?

Enigszins achterover op je hoofd kantelen zorgt er bij mij voor dat hij een stuk beter zit.
De microfoon ervaringen deel ik niet, is gewoon goed via m'n Asus DX, word wel geboost geloof ik maar dat is vrij normaal volgens mij (zal vanavond even checken)

De 377 is trouwens een open headset, wat zoveel wil zeggen als: er kan wel geluid naar binnen komen, de 367 is echt gesloten en hoor je vrijwel niets van buitenaf bij.
Je hebt gelijk hij is half open/dynamisch hoe je het ook wilt noemen, zat aan de 367 te denken.